In Statele Unite, obezitatea in randul adultilor s-a marit considerabil, dar a luat amploare si in randul tinerilor. Tocmai de aceea, autoritatile americane doresc sa ia masurile necesare pentru a tine fenomenul sub control, de aceea au apela la specialisti pentru a credea modele explicative ale acestei tulburari.
Cercetatorii au studiat recent si daca gradul in care parintele vorbeste sau interactioneaza cu copilul afecteaza greutatea acestuia, Se pare ca aceasta relatie ar fi una indirecta, copii ai caror parinti nu interactioneaza cu ei dezvolta o atitudine pozitiva fata de toate reclamele pe care le vad la televizor, inclusiv cele la fast-food. Mai mult, s-a constatat ca acesti copii considera ca meniurile de la fast-food sunt mai sanatoase decat celelalte alimente.
Conform modelului propus de studiu , atitudinea pozitiva fata de astfel de meniuri ar fi urmata de cumpararea lor si astfel, prin consumul preponderent al alimentelor de timp fast-food, s-ar ajunge la obezitate.
foto: ekidsbooks.blogspot.com