Le Labo este, asa cum insinueaza si numele, un mic laborator experimental de parfumerie. Creatie a doi francezi, Fabrice Penot si Edouard Roschi, scoliti la Grasse (capitala mondiala a parfumului), buticul deschis in New York se vrea a fi o revolutie in industrie, permitandu-i clientului sa se implice in creare propriului parfum.
Povestea incepe in 2006, cand cei doi parfumieri, parteneri pentru sectia de parfumuri a firmei Armani, s-au cunoscut la un curs pentru profesionisti si au constatat ca au viziuni asemanatoare. Asa ca s-au pus pe treaba.
Totul la buticul lor este clar si precis, simplu si curat, facut in fata clientilor. Un numar de unsprezece fragrante isi fac loc pe rafturile magazinelor lor - construit ca un adevarat laborator -, in sticlute simple, pe a caror eticheta este scrisa doar aroma principala si apoi un numar ce indica numarul celorlalte ingrediente adaugate in amestec, de exemplu: Trandafir 31.
„Nu adaugam nimic care sa distraga atentia de la parfumul in sine", spun cei doi fondatori. Dupa ce clientii aleg aroma preferata, merg cu ea la tejgheaua unde un vanzator in halat alb - de fapt, chimist in toata regula - ia sticluta, intreaba ce nota de baza i-ar placea clientului sa iasa mai mult in evidenta, pune apoi cantitatea de solutie pe baza de alcool necesara si gata. „Este foarte important ca amestecul sa fie facut cu foarte mare prezicie", spune Penot. Dupa ce aceasta operatiune este incheiata si parfumul este gata, clientul este intrebat ce nume vrea sa poarte parfumul, apoi, dupa ce numele este ales, vanzatorul il dactilografiaza frumos pe o hartie la o masina veche de scris, impreuna cu data de expirare si data fabricatiei, apoi lipeste eticheta pe sticluta. Si asta e tot. Parfumul personalizat e gata. Nimic mai simplu.
Iar in vreme ce asteapta, clientii buticului mai au parte de un beneficiu: o paleta de peste 40 de arome naturale, ce apar frecvent in parfumuri, pe care sa le miroasa si cu ajutorul carora sa-si dezvolte simtul olfactiv, dar si sa invete despre originea lor si despre ce anume le face sa aiba notele pe care le au. Un fel de „dictionar olfactiv", cum le place celor doi francezi sa spuna.
Desi lansat doar in 2006, conceptul Le Labo a castigat foarte multi fani, iar fondatorii au reusit sa se extinda in mai multe orase din America. Daca vor ajunge sau nu vreodata si pe la noi, inca nu se stie.
Citeste si Jurnalul National!
FOTO: hepta.ro
Reteta zilei: Cartofi copti cu Camembert si seminte de mac... Cum sa-ti prepari exfoliantul acasa...