Live acumAcces Direct
Prime Time 20:30Poftiti pe la noi: Poftiti la circ

Publicitatea are mari influente asupra greutatii copilului tau!

Aproximativ 3,5% dintre minori cantaresc cu mult peste greutatea normala.

UFC-Que Choisir (organism care are ca scop protectia consumatorilor) din Franta avertizeaza ca, intre orele 6:00 si 21:00, patru din cinci clipuri publicitare la alimente destinate copiilor sunt la produse ce contin multe grasimi si zahar. UFC-Que Choisir sustine ca 80% dintre clipurile publicitare la alimente sunt difuzate in timpul programelor ce se adreseaza copiilor.

Practic, intre orele 6:00 si 21:00, unui copil nu are cum sa-i scape promovarea care se face unor produse dezechilibrate din punct de vedere al continutului de grasimi si de zahar.

In luna octombrie, UFC-Que Choisir a efectuat un sondaj la domiciliul a 680 de parinti cu copii. Apoi, UFC-Que Choisir a comparat rezultatele colectate cu cele ale unui sondaj similiar, pe care l-a realizat in anul 2006.

Astfel, sondajul din octombrie 2010, comparativ cu cel din 2006, arata ca ponderea produselor cu surplus de grasimi si zahar consumate de copii la micul dejun a crescut cu 17%, iar proportia produselor pe care le dam acestora la gustare s-a marit de la 25% la 45%.

26% dintre copiii hraniti cu alimente ce contin cantitati ingrijoratoare de grasimi si de zahar sunt, de regula, cei mai fideli consumatori de clipuri publicitare.

In perioada septembrie-octombrie anul acesta, UFC-Que Choisir a derulat o actiune educativa la care au participat aproximativ 2.000 de elevi cu varste intre 6 si 12 ani. Rezultatele indica faptul ca 76% dintre alimentele distribuire in scoli au un continut foarte bogat in grasimi si zahar.

Printre acestea sunt: produse de patiserie, prajituri, biscuiti... Adica, exact acele produse care fac obiectul clipurilor publicitare. Pe baza acestor informatii, UFC-Que Choisir a cerut autoritatilor sa prezinte de urgenta un proiect de lege care sa prevada limitarea stricta a publicitatii la produsele hipercalorice la orele cand copiii sunt ochi si urechi la televizor. De asemenea, a mai solicitat emisiuni televizate de informare si educatie.

Cu ochiul liber, oricine vede ca acelasi pericol ii pandeste si pe copiii din Romania. Si, mai ales, in perioada Sarbatorilor Craciunului, cand micile ecrane sunt asaltate de publicitatea la mezeluri, dulciuri, racoritoare, special pregatite pentru copii.

Diferentele? In scolile din Romania, nimeni nu se deranjeaza sa testeze alimentele distribuite elevilor, nimeni nu sanctioneaza clipurile tv care incurajeaza o alimentatie dezechilibrata. Presedintele Federatiei Romane de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice, prof. dr. Nicolae Hancu, avertizeaza ca 3,5% dintre minori sunt obezi. Este concluzia unei cercetari realizata in judetul Cluj.

Citeste jurnalul.ro

Recomandari