Acest lucru presupune numeroase beneficii, insa in egala masura le poate da celor doi adevarate batai de cap.
Avantaje:
1. Fiecare se poate pune foarte usor in locul celuilalt
Cand ai o zi grea la munca si te intorci acasa plin de nervi, cui sa te plangi decat sotului sau sotiei? Si daca sprijinul si intelegerea sa te fac sa te simti mai bine, daca lucreaza in acelasi domeniu ca si tine, te poate intelege perfect. La urma urmei, trece sau a trecut printr-o situatie similara. Daca lucrati pentru acelasi sef, acest lucru va sudeaza mai mult relatia, pentru ca veti fi complici, atat acasa, cat si la munca, unde veti colabora si va veti ajuta unul pe celalalt.
2. Nu exista riscul sa fii sabotat
Intre colegii dela munca poate exista o relatie aparenta de prietenie ce poate ascunde de fapt o dorinta secreta a fiecaruia de a fi vazut mai bine decat restul de catre sefi. Oricat de bine s-ar intelege intre ei, cei care sunt o echipa vor deveni foarte individualisti atunci cand va fi vorba de o promovare si fiecare va fi pe cont propriu.
Mai mult, unii se saboteaza intre ei, chiar daca nu arata fatis acest lucru. Cand insa colegul tau este partenerul de viata, exista sanse minime sa fii sabotat. Din contra, va veti ajuta unul pe celalalt, pentru binele vostru comun.
3. Petreceti mult timp impreuna
Fiind amandoi profesori la acelasi liceu, gestionand impreuna la o afacere sau fiind angajatii aceleiasi companii va permite sa petreceti mai mult timp impreuna decat alte cupluri, iar acest lucru va poate suda mai mult relatia.
Aveti ca subiect de discutie lucruri care va intereseaza in mod cert pe amandoi, poate aveti chiar si acelasi program si in general functonati in acelasi ritm. Iar acest lucru va poate apropia si mai mult.
Dezavantaje
1. Spiritul de competitie
Aici tine de personalitatea fiecaruia, insa daca ambii sunteti jurnalisti de exemplu si ati intrat in cursa pentru cel mai bun reportaj al anului, posibil ca acasa sa iasa ceva scantei. Bineinteles, sunt si persoane care se bucura sincer pentru realizarile celuilalt, chiar daca el ramane intr-un con de umbra.
Insa poate reprezenta o problema pentru cuplurile in care ambii isi doresc sa fie cei mai buni. In astfel de cazuri, desi se iubesc si sunt fericiti impreuna, pot ajunge sa se saboteze unul pe celalalt, manati fiind de dorinta de afirmare personala.
Aceeasi problema poate sa apara si cand unul este promovat si devine seful celuilalt si fie primul isi ia rolul prea in serios, chiar si acasa, fie celalalt se simte oarecum inferior, desi poate nu este cazul.
2. Instalarea rutinei
Faptul ca va stiti atat de bine indatoririle, programul si problemele de la munca poate fi atat un lucru benefic, cat si unul care sa va saboteze relatia, in functie de caz. Poate unul simte la un moment dat nevoia de a se lamenta putin mai mult, de a se sustrage de la anumite treburi casnice pe motiv ca a avut o zi dificila la munca.
Ei bine, cand celalalt nu stie ce faci exact cat e ziua de lunga si cum e sefu tau de fapt, o minciuna alba poate merge din cand in cand sau o usoara exagerare prin care sa iesi basma curata dintr-o anumita situatie. Cand insa jumatatea ta iti vegheaza fiecare pas, e posibil sa te simti putin incatusat Nu neaparat pentru ca ai avea ceva de ascuns sau simti nevoia sa minti, ci pentru ca totul devine pur si simplu previzibil.
3. Problemele de la munca sunt aduse acasa
Cand lucrezi intr-un domeniu cu totul diferit fata de jumatatea ta, esti mai predispus sa tii cont de regula "lasa problemele de la munca la usa", mai ales daca sotul sau sotia nu lucreaza cot la cot cu tine si ar fi un efort cam mare sa ii explici ce nu merge bine.
Cand insa lucrati amandoi la un proiect comun si acest lucru reprezinta un motiv de stres la munca, este posibil ca din exces de zel, sa continuati proiectul si acasa. Sau, mai rau, sa trageti o cearta zdravana la serviciu din cauza unor pareri contrare si sa continuati cu starea de nervi si cand se termina programul.
Daca a lucra impreuna este un lucru benefic sau unul care ucide pasiunea depinde de cei doi, de temperamentul fiecaruia, dar mai ales de modul in care stiu sa gestioneze problemele inca din faza incipienta. Atata timp cat cei doi sunt sinceri unul cu celalalt si se decid sa schimbe ceva in cazul in care serviciul le afecteaza relatia, ei pot depasi micile crize si pot avea o relatie armonioasa.
Foto: bvsd.org
Copiii refractari: cum le faci fata... Cum gestionezi certurile dintre frati...