Studiu: Un român petrece, în medie, 535 de zile din viaţă în baie

 

Un român îşi petrece, în medie, mai mult de 535 de zile din viaţă în baie, iar 19% dintre români sunt nemulţumiţi de modul în care configuraţia băii se potriveşte cu stilul de viaţă, arată un studiu transmis, joi, de retailerul Brico Depot.

Sondajul a fost efectuat de OnePoll pe un eşantion de 1.000 de români, cu ocazia lansării gamei de baie GoodHome orientate pe proiecte, pentru a evidenţia cât de important este acest spaţiu pentru locuinţe şi nivelul de fericire al utilizatorilor, în ciuda faptului că este adesea una din cele mai aglomerate şi mai mici încăperi din casă – 74% din băile europene au sub 7 metri pătraţi.

”Baia este pentru unii români un loc de evadare, 25% admiţând că s-au retras în baie de familie, partener sau copii pentru a avea parte de 'linişte', în timp ce, pentru alţii, este locul pentru răsfăţ şi îngrijire, o activitate care însumează 9 zile pe an într-o baie obişnuită. Alte 17 zile pe an sunt petrecute pentru a citi e-mailuri, înfrumuseţare şi chiar pentru a asculta muzică”, arată studiul.

Acest spaţiu comun creează şi tensiuni, soţul/prietenul provocând majoritatea frustrărilor, conform declaraţiilor a peste 32% dintre respondenţi. 51% dintre participanţii la studiu au declarat că cel mai deranjant lucru în baie este părul lăsat în orificiul de scurgere din duş/cadă, în timp ce 49% nu suportă obiceiul de a nu înlocui rola de hârtie igienică, iar 48% sunt frustraţi din cauza altor membri ai gospodăriei în ceea ce priveşte cantităţile excesive de apă pe podea după duş/baie în cadă.

”Deşi nu este cea mai mare încăpere din locuinţă, este clar că ne aşteptăm, totuşi, ca băile să funcţioneze ireproşabil. Studiul nostru arată că 19% dintre noi suntem nemulţumiţi de configuraţiile băilor noastre. În medie, în România, nu au fost aduse îmbunătăţiri acestui spaţiu de mai bine de cinci ani. Credem că oricine ar trebui să aibă o locuinţă de care să fie mândru, iar noua abordare GoodHome pentru proiecte de baie este concepută să simplifice activitatea de renovare a băilor”, spune Coreen Bain, Trading Director Brico Depôt România.

Studiul a arătat, de asemenea, că baia este locul în care trăim multe momente importante în viaţă, inclusiv conversaţii intime (11%), vorbe de încurajare în faţa oglinzii (24%), meditaţie (22%). Respondenţii şi-au amintit, de asemenea, repere preţioase din viaţa de părinte, cum ar fi prima baie a copilului (24%), locul în care copilul a învăţat să facă la oliţă (14%) şi chiar naşterea (1%).

Baia este, de obicei, una dintre cele mai aglomerate încăperi din locuinţă, iar ora 7:00 momentul cel mai solicitant, în care familiile se confruntă cu agitaţia de dimineaţă. 60 de ore pe an sunt, de asemenea, petrecute în baie pentru a ne pregăti de culcare, ceea ce arată că această cameră este prima şi ultima oprire din zi. De la spălatul în duş, bărbierit şi şamponat, bărbaţii petrec în medie 32 de minute în baie în fiecare zi, iar femeile petrec 38 de minute pentru pregătire şi înfrumuseţare.

”Luând în calcul cât de multe activităţi de zi cu zi se petrec în acest spaţiu – de la cele de rutină, până la crearea de amintiri pentru toată viaţa – nu este de mirare că 86% dintre respondenţi cred că o baie frumoasă este esenţială pentru fericirea resimţită acasă. Pentru 84% dintre respondenţi, renovarea băii a însemnat o îmbunătăţire evidentă a nivelului general de fericire legat de locuinţă”, spun autorii studiului.

Brico Depot România este parte din grupul Kingfisher, care a intrat oficial pe piaţa locală în 2013, după achiziţia lanţului de magazine Bricostore. Compania a redenumit lanţul de magazine nou preluat, care a devenit Brico Depot.

Sursa : news.ro



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI