Live acum
Prime Time 20:00iUmor

Țelina și beneficiile ei asupra sănătății organismului. Rețete cu țelină

Ţelina este o plantă leguminoasă foarte apreciată atât pentru valoarea culinară, cât şi pentru virtuţile ei medicinale. Este folosită în mai toate mâncărurile, de la ciorbe şi salate până la fripturi

Țelina și beneficiile ei asupra sănătății organismului

pexels

Gustoasă şi sănătoasă, ţelina este foarte mult folosită în reţetele oricărei gospodine, fiind unul dintre cele mai căutate produse de pe pieţele alimentare. Se valorifică atât frunzele mari, de culoare verde-intens, cât, mai ales, seminţele şi rădăcinile.

Totul este puternic aromat şi cu gust dulceag. Frunzele şi rădăcina sunt utilizate ca ingredient în supe şi ciorbe, cărora le adaugă un plus de textură, iar seminţele drept condiment. Pentru a putea păstra ţelina în condiţii cât mai bune, se recomandă ca frunzele să fie uscate şi ţinute în săculeţi de bumbac, pentru ca aroma să nu fie diminuată. Ţelina capătă adesea, după fierbere, o culoare urâtă, gri. Pentru a rămâne frumoasă şi albă, pune-o într-un vas cu apă şi oţet.

Ţelina are în compoziţie 90% apă, un conţinut bogat în fibre, vitamine din grupul A, B,C , dar şi minerale precum calciu, fier, potasiu, magneziu.

Care sunt beneficiile consumului de țelină?

Stimulează sistemul imunitar

Ţelina poate fi consumată sub forma de sucuri, singură sau în combinaţie cu alte legume, deoarece stimulează sistemul imunitar şi, prin conţinutul în fier şi magneziu, participă la combaterea stărilor de oboseală fizică, surmenaj şi anemii.

Bun întăritor al sistemul nervos și endocrin

Țelina conține o serie de minerale care contribuie la o bună funcţionare a sistemului nervos şi endocrin.

Combate obezitatea

Țelina are efect hipocolesteroleminat şi un conţinut caloric negativ, adică consumul energetic pentru digestia ei depăşeşte încărcătura calorică, iar prin proprietăţile diuretice şi depurative ajută metabolismul şi facilitează digestia.

Citește și: Dieta care te ajută să slăbești, în timp ce mănânci normal, fără excese. Elimină grăsimea din corp cu țelină și lămâie

Are proprietăţi antiinflamatoare

Prin proprietăţile sale antiinflamatoare, comnsumul de țelină poate reduce simptomele afecţiunilor articulare.

Are efecte benefice și asupra tenului

Țelina se regăsește și în componenţa produselor de îngrijire a tenului, deoarece are efect revitalizant şi cicatrizant, poate ameliora acneea şi calma tenul iritat, ridat.

Mai este folosită la produsele ce combat căderea părului, deoarece infuzia din frunze de ţelină înlătură mătreaţa şi întăreşte rădăcina firului de păr.

Frunzele de ţelină conţin vitamina C şi sunt benefice în uzul extern , deoarece pot stimula cicatrizarea plăgilor, degerăturilor, iar uleiul de ţelină are proprietăţi antihipertensive, prin conţinutul în ftalide.

Putem folosi rădacina de ţelină crudă la prepararea unei salate, singură sau în combinaţie cu mere rase, morcov ras, măsline, sau la supe, în combinaţie cu dovlecei, ciuperci, fiecare alcătuind o masă hrănitoare, săţioasă, dar în primul rând sănătoasă şi curativă, pentru că are proprietăţi tonice, laxative şi hipoglicemiante.

Combate impotenţa

Ţelina e un bun adjuvant în dereglările hormonale, fiind benefică atât pentru afecţiunile masculine, asta pentru că participă la combaterea impotenţei (sucul de ţelină creşte androsteronul), dar şi pentru afecţiunile feminine, participă la combaterea dismenoreei, infertilităţii, dar are un rol esenţial şi în ameliorarea simptomelor din perioada menopauzei.

Dintre cele mai populare rețete cu țelină amintim:

Rețeta Supă cremă de țelină

Pui cu piure de țelină, sos de ciuperci și chipsuri de țelină

Rețeta Pastă de pește conservat cu ceapă roșie și maioneză de țelină

Recomandari