Emoticoanele fac parte din vocabularul de zi cu zi a 92% din populația globală online. Nu numai că este unul dintre limbajele cu cea mai rapidă evoluție, ajungând să aibă o definiție în dicționarele Oxford încă din 2013, dar și o Zi Internațională Emoji, sărbătorită pe 17 iulie.
Procentajul persoanelor care folosesc acest tip de limbaj convențional reprezintă pentru marketeri și proprietarii de afaceri online un instrument perfect funcțional în creșterea vizibilității brandurilor, creșterea engagement-ului pe rețelele de socializare, dar și îmbunătățirea evaluării serviciilor.
Emoticoanele au început să devină din ce în ce mai proeminente în cotidian odată cu evoluția dispozitivelor mobile, când oamenii le foloseau (și le folosesc încă) pentru a trimite informații criptate în codul reprezentativ al emotcioanelor: bucurie, ironie, furie, tristețe și nu numai.
Aceste semne disitinctive gravitează în jurul rețelelor de socializare și, mai nou, au început să fie folosite și in comunicarea formală, precum email-ul. Nici nu e de mirare, având în vedere că există peste 6 miliarde de emoji folosite în aplicații peste tot pe suprafața globului pământesc.
Mărcile care folosesc emoji în subiectul e-mailurilor lor au o rata de deschidere a acestora cu 56% mai mare decat brandurile care nu fac acest lucru, notează Forbes.
Citește și: WhatsApp: care este adevărata semnificație a vinetei, emoji-ul care a stârnit cele mai mari controverse
Emoticoanele ies în evidență într-o agendă aglomerată, sunt convingătoare și captivante. În plus, pot transmite emoții și pot economisi spațiu în textul care precizează subiectul e-mailului, ajutându să se încadraze în 49 de caractere sau mai puțin, lucru care facilitează creșterea ratei de clik (click-through) cu 75%.Totuși, emoticoanele utilizate trebuie neapărat sa fie relevante pentru subiect.
Companiile se folosesc de acest tip de limbaj pentru a înregistra ceea ce se cheamă un feedback rapid și concis.
Emojis sunt "date rapide" - ele pot ajuta companiile să înțeleagă ce simte clientul într-o clipă.
Rob Pace, fondatorul platformei tehnologice HundredX, care a lansat recent o aplicație care colectează feedback-ul clienților prin emoji, spune că datele din jurul acestora pot fi folosite în mai multe feluri în ajutorul afacerilor.
Citește și: Te pricepi la emoji-uri? Atunci uite cum poți să câștigi bani simplu și rapid! Distracția e garantată!
Emoticoanele pot fi valorificate folosindu-le în sondaje bazate pe exprimarea emoției, a sentimentului, pentru a afla cum poate o companie s-și îmbunătățească produsele sau serviciile pe care le oferă.
Chiar și în situațiile în care utilizarea emoticoanelor poate fi potrivită, acestea nu funcționează întotdeauna așa cum a fost intenționat, scrie Business.com.
Washington Post citează un studiu realizat de compania de sondaje YouGov care a dezvăluit perspective multiple cu privire la ceea ce ar trebui să reprezinte anumite emoticoane.
CItește și: A avut loc prima arestare din cauza postării de emoji pe Facebook
În timp ce un emoji ar putea însemna "șocat" din perspectiva unei persoane, acesta ar fi putut exprima de fapt "surprins" în viziunea altei persoane.Chiar și atunci când cei mai mulți dintre cei chestionați au convenit asupra sensului unui emoji, nu a fost în acord cu intenția reală a utilizării acestuia.
Acum câțiva ani, Domino’s Pizza a dat clienților americani posibilitatea de a plasa o comandă prin trimiterea unui emoticon în formă de pizza, campanie care a devenit virală.
Succesul avut de Domino’s Pizza a fost copiat și de alte firme, care, introducând un emoji într-o “chemare la acțiune” (Call to Action) pentru marca pe care o reprezintă, asociază un emoji cu un produs popular pe care îl vinde și permite clienților să comande rapid produsul, trimițând firmei un text prin telefon mobil sau Facebook Messenger.
Huawei va construi prima sa fabrică din Europa în Franţa... Anul acesta purtăm povești în piept! Mărțișoare inedite cu personajele lui Creangă, cele mai haioase modele! VIDEO...