Această măsură vine din dorința de a pune stop dezinformării: "Sunt mai mulți ani de când discut cu presa și cu ziariștii cum putem susține jurnalismul de calitate pe Facebook", a declarat șeful Facebook, Mark Zuckerberg, care a anunțat noul flux, "Facebook News".
"Marile servicii internet au responsabilitatea de a se asocia cu mass media pentru a instaura modele viabile pentru termen lung pentru a finanța această muncă importantă", a adăugat el, pe pagina sa de Facebook.
Noua lege Facebook. Toți utilizatorii de Internet trebuie să știe
Noul produs va fi distinct de fluxul de informații primit de utilizatori via "news feed" - unde se află numeroase informații care nu provin de la mass media profesionistă - și va include articole din mass media partenere, între care Wall Street Journal, Washington Post, People, ABC, CBS News sau Fox News.
Deocamdată nu se cunoaște costul noului produs și nici sumele care vor fi plătite de Facebook. Acest produs își dorește, însă, să scoată în evidență principalele informații naționale ale zilei", punând accentul pe "divertisment, sănătate, economie, sport", patru teme de care utilizatorii Facebook se declară foarte atașați, potrivit HotNews.
Mass media tradițională acuză Facebook că este un actor major în propagarea informațiilor false și că lasă industria fără o parte importantă a veniturilor din publicitate.