Live acum
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

De ce tot ce stiai despre serviciile SEO este o minciuna?

In ultimii ani, dezvoltarea ramurii de comert online a dat nastere nevoii de optimizare a site-urilor cu scopul de a obtine pozitii fruntase in paginile celui mai puternic motor de cautare: Google.

De ce tot ce stiai despre serviciile SEO este o minciuna?

Specialistii din piata si firmele de marketing digital care ofera servicii SEO promit sa iti aduca, in definitiv, mai mult trafic prin afisarea paginilor site-ului tau in primele rezultate ale cautarilor facute de utilizatori.

- Exemplu: sa spunem ca vrei sa vinzi perdele de matase. Daca un potential cumparator introduce in Google expresia “perdele de matase”, site-ul tau se va afla printre rezultatele cautarii, insa probabil nu in primele pagini. Astfel, sunt sanse slabe sa generezi trafic din cautari.

Aici intervin serviciile SEO, care promit sa te aduca in primele rezultate ale cautarilor relevante pentru afacerea ta. In functie de numarul de cautari pentru fiecare expresie pe care o vizezi, te vei putea bucura, in teorie, de zeci, sute sau chiar mii de accesari in plus pe zi, care se vor traduce in comenzi si bani castigati.

Stim foarte bine ca nu este atat de simplu sa faci bani, indiferent de piata de desfacere sau calitatea produselor si serviciilor pe care le oferi, asadar in randurile de mai jos vei gasi cateva detalii pe care probabil nu ti le vor spune toti prestatorii de servicii SEO inainte de a semna contractul cu ei.

- Vei ajunge pe primul loc in paginile de rezultate ale cautarilor pe Google!

Daca nu imposibil, cel mult improbabil! Indiferent de tehnicile folosite de firma sau specialistul care iti ofera servicii SEO, Google pastreaza primele locuri pentru branduri. Daca nu reprezinti un brand puternic in domeniul din care faci parte, nu vei ajunge pe primul loc in pagina de cautari. Poate in primele 5. Poate. De ce? Din cauza cautarilor pe brand.

Atunci cand cauti echipament de schi sau vrei sa iti cumperi un frigider performant, probabil nu vei scrie “echipament de schi” in Google. Si nici “frigider performant ieftin”. Vei cauta site-uri ale marilor magazine care comercializeaza aceste produse.

Acesta este traseul pe care il urmeaza foarte multe persoane atunci cand cauta un produs in online, motiv pentru care nu vor ajunge pe site-ul tau decat din intamplare. Vrei sa ajungi in primul loc in Google (sau macar in primele 3)? Trebuie sa investesti masiv atat in servicii SEO, cat si in publicitate clasica: radio, TV, stradal si alte canale.

- Vanzarile vor creste odata cu pozitionarea mai buna in paginile de cautari!

Gresit! Numarul de persoane care iti acceseaza site-ul poate va creste, insa acest lucru s-ar putea sa nu se reflecte si in vanzari. Numai site-urile afisate in prima pagina a cautarilor se vor bucura de trafic marit considerabil, insa experienta utilizatorului pe site-ul tau il va determina pe acesta sa faca o achizitie.

Daca interfata nu este prietenoasa, se incarca greu si nu ofera tranzactii sigure, ai putea pierde clientii. In plus, daca oferta pe care o prezinta site-ul tau nu este una competitiva, pot sa intre milioane de persoane pe site - toti vor apasa X-ul din dreapta sus.

Specialistii si firmele ce ofera servicii SEO au o putere limitata aici, astfel incat aspectul, performantele si arhitectura site-ului tau pot fi imbunatatite considerabil, insa preturile si produsele din site nu depind decat de tine.

- SEO este o activitate eminamente tehnica!

Inca o informatie falsa. Daca la debutul acestei activitati existau proceduri tehnice (multe dintre ele astazi interzise) pe care specialistii in informatica le puneau in aplicare pentru a “pacali” motorul de cautare. Astazi lucrurile se intampla diferit. Practic, serviciile SEO de azi cuprind tehnici de IT, de webdesign, de vanzare si de comunicare.

Dupa verificarea tehnica a site-ului tau si efectuarea modificarilor necesare, prestatorul de servicii SEO isi va concentra activitatea asupra crearii de materiale publicitare pentru mediul online, insa cu beneficii atat din perspectiva vanzarii directe, cat si din punct de vedere SEO. Acest continut va viza, practic, asocierea site-ului tau cu site-uri mai puternice din aceeasi bransa, astfel incat Google sa iti acorde mai multa importanta.

Indiferent de rezultatele pe care le urmaresc, prestatorii de servicii SEO isi vor dedica mai mult de jumatate din timp realizand continut de calitate (text, foto, video etc) pentru site-ul tau si pentru alte site-uri care vor face trimitere la site-ul tau. Aici va fi pusa la incercare creativitatea si priceperea acestora in realizarea articolelor de presa si de blog.

Sunt multe alte afirmatii pe care prestatorii de servicii SEO le pot face pentru a te convinge sa colaborezi cu ei, insa putini iti vor detalia si implicatiile fiecarui obiectiv urmarit. Practic, orice rezultat vine si cu un set de conditii, asadar fii pregatit sa lucrezi alaturi de prestatorii de servicii SEO in cazul in care chiar vrei sa iti cresti afacerea.

Recomandari