Doi influenţi senatori au cerut joi administraţiei americane să analizeze ameninţările pe care le-ar putea reprezenta aplicaţia chineză de video sharing TikTok, populară în rândul adolescenţilor din SUA, temându-se să nu fie folosită de Beijing pentru spionaj, relatează AFP.
"Cu peste 110 milioane de descărcări numai în SUA, TikTok reprezintă un risc de contraspionaj pe care nu putem să îl ignorăm", au precizat într-o scrisoare doi influenţi membri ai Senatului american, cerând conducerii serviciilor naţionale de informaţii "să desfăşoare o evaluare privind riscurile pentru securitatea naţională" pe care le reprezintă aplicaţia.
- CITEȘTE ȘI: O femeie și-a găsit soțul dispărut pe Tik-Tok
Liderul democraţilor din Senat, Chuck Schumer, şi republicanul Tom Cotton susţin că proprietarul chinez al TikTok, ByteDance, "care este obligat să respecte legile chineze", ar putea fi obligat "să coopereze cu serviciile de informaţii ale Partidului Comunist Chinez", chiar dacă datele utilizatorilor sunt stocate în SUA.
Ei se tem de asemenea ca aplicaţia să nu ofere serviciilor de informaţii chineze un acces secret la smartphone-urile şi calculatoarele utilizatorilor. SUA acuză deja gigantul chinez de telecomunicaţii Huawei de acelaşi procedeu.
APLICAȚIA TIKTOK, UN PERICOL?
"Se pare că TikTok cenzurează conţinuturi considerate prea sensibile politic faţă de Partidul Comunist Chinez, inclusiv cu referire la manifestaţiile din Hong Kong, evenimentele din Piaţa Tiananmen, independenţa Taiwanului şi Tibetului şi tratamentul uigurilor", au adăugat senatorii, considerând că platforma poate fi "o ţintă potenţială" de atacuri în timpul campaniei electorale din 2020.
- CITEȘTE ȘI: Trucuri pe WhatsApp care îți arată cine e online, când și cât timp a petrecut în aplicație
La alegerile din 2016, agenţii ruseşti au creat conturi false de Facebook, Twitter, YouTube sau Instagram pentru a interveni în dezbaterile americane prin răspândirea de informaţii false.
Cu 500 de milioane de utilizatori în întreaga lume, popularitatea acestei aplicaţii de distribuire de scurte video-uri a explodat în ultimii doi ani, în special în rândul adolescenţilor, arată cei de la Agerpres.