Telegram, noul WhatsApp, peste 3 milioane de utilizatori noi după ce Facebook a picat

 
+3 click pentru
galerie

Telegram, noul WhatsApp de la ruși, a câștigat peste 3 milioane de noi utilizatori după ce Facebook și Instagram au avut probleme tehnice, în ultimele zile. 

Telegram a anunțat că serviciul de mesagerie are cu trei milioane de utilizatori în plus, în ultimele 24 de ore, în perioada în care rețelele Facebook, Instagram și WhatsApp au picat în mai multe țări din lume, inclusiv în România. 

Pavel Durov, fondatorul Telegram, este cel care a făcut anunțul privind numărul mare de noi utilizatori câștigați în ultimele ore, în urma problemelor apărute la cea mai vastă reațea de socializare Facebook, dar și la Instagram și WhatsApp. În total, Telegram are peste 200 de milioane de utilizatori din lumea întreagă, cam cât WhatsApp avea în anul 2013. 

”Trei milioane de noi utilizatori s-au abonat la Telegram în ultimele 24 de ore. E un lucru bun. Avem cu adevărat confidențialitate și spațiu nelimitat pentru toată lumea”, a precizat Durov, potrivit The Verge.

Diferența dintre Telegram și Facebook Messenger/WhatsApp

Telegram este un serviciu gratuit de mesagerie criptată, asemănător WhatsApp, și funcționează în prezent cu ajutorul donațiilor făcute de utilizatori.  La polul opus, Facebook câștigă bani dinn reclamele pe care le vinde  folosind datele colectate de la utilizatori.

Platforma de mesagerie Telegram a fost creată de Nikolai şi Pavel Durov, cei doi fraţi care se află în spatele celei mai mari reţele de socializare din Rusia, VK.

Pe site-ul companiei, dezvoltatorii susţin că Telegram se diferenţiază de WhatsApp şi alte platforme de mesagerie prin accentul pus pe securitate, viteză şi păstrarea serviciilor gratuite.

Reprezentații Telegram susțin că protejarea confidențialității datelor este una dintre principalele funcții a serviciului de mesagerie, însă specialiștii în securitate au pus de mai multe ori la îndoială sistemul de criptare a datelor.

WhatsApp și Instagram, cumpărate de Facebook cu 17 miliarde de dolari

Facebook a cumpărat inițial, în 2013, Instagram, plătind suma de un miliard de dolari, ulterior achiziționând și WhatsApp, dar pentru o sumă mult mai mare de data asta, 16 miliarde de dolari. 

La fel ca şi la achiziţia de top a Instagram, Facebook nu a dorit să integreze în totalitate serviciul WhatsApp sau să-l desfiinţeze, ci pur şi simplu să aibă un as în mânecă pe o piaţă pe care a abordat-o serios cu Facebook Messenger. Astfel, WhatsApp a rămas o echipă separată în cadrul marelui conglomerat al internetului- Facebook.

Aplicaţiile de mesagerie instant au devenit foarte populare în ultima perioadă, iar servicii precum WhatsApp sau Snapchat dobândesc din ce în ce mai mulţi utilizatori pe zi ce trece. Din 2014, și Instagram are propriul serviciu de mesagerie instant care le permite utilizatorilor să comunice în privat prin intermediul clipurilor video sau a pozelor. 



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI