Live acumAcces Direct
Prime Time 20:25Poftiţi pe la noi: Poftiţi la Nea Marin!

10 lucruri inedite pe care nu le știai despre ciocolată

Despre ciocolată știm că este un aliment foarte îndrăgit atât de adulți cât și de copii, pentru că odată descoperit gustul ei, cu greu poți renunța la ideea de a te răsfăța din când în când cu ea.

ciocolata

Prima dată, ciocolata a fost consumată sub formă de băutură. Boabele de cacao sunt originare din Mexic, iar cacaua a fost preparată sub formă de băutură atât în cultura mexicană, cât și în cea aztecă, deși rezultatul nu era deloc asemănător cu ciocolata caldă pe care o cunoaștem în zilele noastre. Era o băutură cu gust amărui, care se consuma cu ocazia anumitor ceremonii, ca de exemplu cele de căsătorie. Aztecii au apreciat atât de mult boabele de cacao, încât erau adesea folosite ca monedă de schimb.

Ciocolata solidă a fost inventată în Marea Britanie prin combinarea untului de cacao cu zahăr și lichior de ciocolată. Astfel ciocolata dulce putea fi consumată și în formă solidă. Tot în Marea Britanie a fost produsă și prima tabletă de ciocolată, de către compania Cadbury, în 1842.

Ciocolata cu lapte a fost creată în Elveția de către Daniel Peter, prin 1875, cam după opt ani petrecuți pentru a-și perfecționa rețeta. Laptele condensat a devenit ingredientul cheie.

În zilele noastre găsim mai multe tipuri de ciocolată dintre care, cele mai frecvente sunt: ciocolata neagră, ciocolata cu lapte și ciocolatata alba.

Citește și: Ciocolată de casă: Secretele rețetei dezvăluite de mămica Ela Crăciun

Cu toate că nu este chiar ideală la gust, ciocolata neagră este, de departe favorita, pentru că poate fi consumată fără a ne teme de kilograme în plus.

Dacă este consumată în cantități moderate și dacă suntem atenți la conținutul acesteia, ciocolata poate avea multiple beneficii asupra sănătății organismului:

  1. Este un aliment bogat în nutrienți, precum mineralele atat de necesare sănătății organismului. Pe un conținut ridicat de fibre (10%), ciocolata contine cantitati insemnate de fier, magneziu, cupru, mangan, zinc, seleniu si potasiu.
  2. Este bogata in antioxidanti. Ciocolata contine 2 categorii de antioxidanti: flavonoizii si polifenolii, concentratia acestora fiind foarte ridicata in cacao.
  3. Ciocolata are efect energizant. Acizii grași, cum ar fi acidul stearic și acidul palmitic (atât saturați), cât și acidul oleic (nesaturat) ajută la creșterea nivelului de energie, fără riscul de a acumula colesterol, în ceea ce privește cacaoa pură. Atunci când cacaoa este utilizată pentru ciocolată, cantitatea de colesterol pe care o conține depinde de tipul de lapte și alte produse lactate utilizate ca ingrediente.
  4. Consumul de ciocolată îmbunătățește imunitatea organismului. Cele două tipuri de flavonoide prezente în ciocolată sunt în principal catechinele și epicatechinele. Ciocolata amăruie are un nivel ridicat de catechine, care stimuleaza sistemul imunitar al organismului uman și astfel contribuie la prevenirea apariției numeroaselor afecțiuni cronice.
  5. Consumul de ciocolată îmbunătățește funcțiile aparatulului cardiovascular. Fflavonoidele conținute în cantități mari în ciocolată acționează benefic în menținerea elasticității vaselor sanguine. Polifenolii din ciocolată au un rol important în reglarea nivelului de colesterol din sânge, prin scaderea nivelului de colesterol “rău” (LDL) și cresterea nivelului de colesterol “bun” (HDL). În plus, la persoanele hipertensive, consumul de ciocolată ajută la scăderea si reglarea tensiunii arteriale.
  6. Consumul regulat de ciocolată, îmbunătățește funcția cerebrală. Consumul de ciocolaă are un efect pozitiv asupra creierului și a bunei sale funcționalități, prin cresterea fluxului sanguin la nivelul acestui organ, prin îmbunatatirea functiei cognitive (in special la persoanele mai in varsta), prin reducerea efectelor negative produse de Alzheimer, prin stimularea memoriei și împiedicarea procesului de degradare și de pierdere a acesteia si prin imbunatatirea performantei scolare la copii.
  7. Consumul regulat de ciocolată îmbunătățește performanțele fizice, datorită catehinei conținută de boabele de cacao.
  8. Ajută la pierderea kilogramelor în plus. Unul dintre efectele consumului de ciocolată neagră, cu 2 ore înainte de masă, este reducerea apetitului, constantandu-se o diminuare a totalului caloric consumat. Consumul de ciocolată inhibă poftele alimentare nesănătoase, cum ar fi consumul frecvent al diverselor gustări dulci sau sarate, între mese. Înlocuirea acestora cu ciocolată neagră inhibă aceste pofte, dând organismului un plus nutrițional de care are nevoie.
  9. Te face mai fericit. Consumul de ciocolată are un efect pozitiv în situațiile de stres, de oboseală și suprasolicitare psihică, ducând la o stare de calm și la un nivel îmbunătățit de concentrare. Mai mult decat atat, consumul de ciocolata stimuleaza producerea endorfinelor (“hormonul al fericirii”), avand ca efect nu doar o stare de buna dispozitie, ci contribuind chiar si la prevenirea depresiei si a altor afectiuni psihice.
  10. Are efect de anti-îmbătrânire. Prin consumul de ciocolată se conduce la intensificarea biogenezei mitocondiilor de la nivel celular și chiar la producerea unor noi mitocondrii, responsabilă de acest efect fiind catehina continută de boabele de cacao. Rezultatul concret al acestor mecanisme petrecute la nivel celular este protejarea celulei și încetinirea procesului de îmbătrânire a organismului.

Citește și: Rețetă de ciocolată albă cu fructe uscate și cereale, preparată în casă

Acestea sunt doar 10 dintre multiplele beneficii ale consumului de ciocolată, însă, consumată în mod constant și ponderat, ciocolata poate fi un adevărat medicament pentru diferite afecțiuni.

Sursa

Fanatik.ro
Cele mai noi stiri
Lajumate.ro