Antena Căutare

Bei cafea în fiecare zi? Atunci trebuie să ştii asta! Ce efect puternic are asupra organismului tău

Efectele consumului de cafea asupra sănătăţii au reprezentat tot timpul un subiect controversat, însă studiile realizate în ultima perioadă scot la iveală adevărul despre acest subiect.

Efectele consumului de cafea asupra sănătăţii au reprezentat tot timpul un subiect controversat, însă studiile realizate în ultima perioadă scot la iveală adevărul despre acest subiect.

În urma cercetărilor făcute, specialiştii au ajuns la concluzia că această băutură este inofensivă pentru sănătate și poate chiar proteja împotriva unor boli cardiovasculare, dar și împotriva unor maladii precum Alzheimer, Parkinson sau a diabetului zaharat.

"Am analizat toate studiile și niciunul dintre acestea nu conține vreo dovadă a efectelor nocive ale cafelei asupra sănătății, la un consum moderat de trei-cinci cești pe zi" sau de cel mult 500 de miligrame de cofeină, susține Miriam Nelson, profesor de nutriție la Universitatea Tufts din Boston, potrivit agerpres.ro

"De fapt, am constatat o reducere a riscului de boli cardiovasculare, de Parkinson, de diabet și de unele tipuri de cancer, cum ar fi cancerul de prostată și cancerul de sân. Rezultatele sunt solide și reprezintă o veste bună pentru consumatorii de cafea", a adăugat ea.

Articolul continuă după reclamă

Pe de altă parte, Tom Brenna, profesor de nutriție și chimie la Universitatea Cornell din New York, insistă că beneficiile cafelei nu trebuie exagerate, deoarece mecanismul de acțiune al acesteia rămâne neclar. "Ar fi o idee proastă să spunem publicului că această băutură poate vindeca şi cancerul", a declarat el.

Femeile gravide ar trebui să se limiteze, din precauție, la circa 200 de miligrame de cofeină pe zi sau două cești de cafea, recomandă nutriționistul, precizând însă că niciunul dintre aceste studii nu indică vreo legătură între consumul de cafea și o naștere prematură.

Ambii oamenii de știință sunt de acord că beneficiile cafelei, ale cărei boabe conțin peste 1.000 de molecule diferite, nu se limitează la prezența cafeinei, ci pot fi explicate și prin faptul că aceasta conține antioxidanți, cum ar fi polifenolii prezenți și în vinul roșu și în cacao.

Acest lucru ar putea explica rezultatele unui studiu recent efectuat pe un eșantion 25.000 de bărbați și femei din Coreea de Sud, conform căruia persoanele care beau între 3-5 cești de cafea pe zi au artere mai sănătoase, obturate de mai puține plăci de colesterol, considerate responsabile pentru bolile de inimă.

Sursa: agerpres.ro

Adevărul despre cât de sănătoasă e smântâna! Vezi la ce pericole te expui dacă o consumi în exces... Ziua și kilogramul! Specialiștii recomandă dieta cu PERE, care te ajută să slăbești imediat...
Google News A1Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Înapoi la Homepage Citește și
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
(P) Cum recunoști semnele de oboseală ale inimii: 7 aspecte la care să fii atent
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa, Koru
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa,... Catine.ro
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
(P) Oboseală digitală, burnout sau deficit nutrițional? Cum recunoști diferențele reale
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul împlinit
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol Libertatea.ro
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e legal”
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e... AntenaSport
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul meu...
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul... Elle
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta anului 2026
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta... Spynews.ro
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…”
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros HelloTaste.ro
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D și trei muncitori
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D... Antena3.ro
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși useit
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan BZI
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro Jurnalul
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței Kudika
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat Redactia.ro
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile Observator
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse MediCOOL
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde HelloTaste
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot ProSport
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar CanCan
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate?
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate? DeParinti
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind custodia copilului
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind... ZUTV
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale
Google schimbă bara de căutare. Prin ce transformare va trece una dintre cele mai folosite unelte digitale UseIT
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x