Salmonella te scapă de cancer! Bacteria de temut ar putea crește rata de supraviețuire a celor care suferă de "boala secolului"!

Medicina ultimilor ani a evoluat considerabil, însă cancerul rămâne în continuare una dintre cele mai de temut boli ale planetei. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Duke University, există o bacterie, salmonella, despre care se credea a fi în totalitate malefică pentru organismul uman, care ar lupta împotriva cancerului.

| http://www.webmd.com/

Medicina ultimilor ani a evoluat considerabil, însă cancerul rămâne în continuare una dintre cele mai de temut boli ale planetei. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Duke University, există o bacterie, salmonella, despre care se credea a fi în totalitate malefică pentru organismul uman, care ar lupta împotriva cancerului.

Potrivit playtech.ro, ai mulți cercetători de la Duke University au reușit să programeze bacteria astfel încât să nu mai atace tractul gastrointestinal, ci să lupte împotriva celei mai agresive forme de cancer cerebral.

Glioblastomul este extrem de agresiv, doar 10% dintre pacienții diagnosticați având o speranță de viață de peste 5 ani; durata medie de viață este de doar 15 luni. Acesta este protejat de terapiile clasice, din cauza barierei hematoencefalice. Operația nu este, de asemenea, o opțiune perfectă, deoarece și o singură celulă canceroasă rămasă în creier poate duce la reapariția tumorilor.

Aici intră în joc Salmonella typhimurium. Echipa de la Duke a ajustat ADN-ul bacteriei și a transformat-o într-o armă împotriva glioblastomului, neavând efecte secundare asupra pacientului. Salmonella, injectată direct în creier, se hrănește cu tumorile și se reproduce. Alți doi compuși din bacterie ajută la auto-distrugerea celulelor într-un mediu sărac în oxigen, astfel că în timp, atât tumorile, cât și Salmonella dispar.

”O provocare majoră în tratarea acestei tumori este că aceasta este dispersată fără margini clare, astfel că este dificil de operat. De aceea, bacteriile special create pentru a ataca aceste tumori reprezintă un domeniu demn de investigat”, arată Ravi Bellamkonda, unul dintre autorii studiului, mai scrie playtech.ro.

Testele pe șoareci au arătat că 20% dintre pacienți au supraviețuit 100 de zile, echivalentul a 10 ani umani. Tratamentul a dublat rata de supraviețuire, dar și speranța de viață a celor ce suferă de glioblastom.

Sursa: playtech.ro