Un studiu realizat in Franta arata ca produsele modificate genetic pot produce cancer

Cercetatorii francezi trag un semnal de alarma privind folosiea unui erbicid popular si in Romania, Roundup. Un studiu realizat la Universitatea din Caen arata ca acesta poate provoca, in multe cazuri, cancer. Acelasi ezultat il are si un porumb modificat genetic, cultivat la scara larga in unele zone ale lumii.

Studiul a fost facut pe soareci de laborator, vreme de doi ani, la cererea guvernului francez.. Unor animale li s-a administrat apa cu doze de ierbicid Roundup, altele au fost hranite cu porumb NK603 modificat genetic, iar altele au fost hranite cu porumb natural. Potrivit cercetatorilor, in cazul soarecilor carora li s-a administrat ierbicid au aparut tumori mamare, boli la ficat ori rinichi. 50% dintre masculi si 70% dintre femele au murit prematur.

Concluzia este cu atat mai ingrijoratoare, cu cat Roundup este pe lista celor mai folosite erbicide la scara planetara. Oficial, in Romania, porumbul modificat genetic este folosit doar pentru hranirea animalelor si pasarilor. Mancam insa oua si carne, bem lapte fara sa stim cu ce sunt hranite animalele si pasarile de la care provin.

“Erbicidul este cunoscut, se utilizeaza in toata tara, si in judetul Vrancea se foloseste la anumite culturi Este cunoscut ca un erbicid total, deci combate tot ce e buruiana in culturile agricole Aplicat in dozele amintite, 3-4 litri la hectar, nu este nociv pentru animale si nici pentru mediul inconjurato”, a declarat Constantin Udrea, coordonatorul Unitatii Fitosanitare Vrancea.

Germania, Franta, Ungaria, Polonia, Grecia si Italia au interzis deja cultivarea de organisme modificate genetic. Bulgaria a impus conditii atit de stricte pentru cultivatori incit nici in tara vecina nu se va mai cultiva porumbul Monsanto. In fruntea listei celor mai mari consumatori de organisme modificate genetic se afla Statele Unite cu 63 de milioane de hectare, Argentina cu 19 milioane de hectare, Brazilia cu 16 milioane si Spania cu aproximativ un milion si jumatate de hectare.

Oamenii de stiinta francezi cer ca Uniunea Europeana sa-si revizuiasca modul de evaluare a organismelor modificate genetic.

Bisphenolul, otrava de pe rafturile magazinelor vinovata pentru obezitatea la copii... O treime dintre romance sunt infertile. Vezi ce solutii exista pentru aceasta problema!...