Vânzarea de autovehicule noi este neprofitabilă pentru majoritatea dealerilor. Pierderea medie pentru fiecare automobil nou vândut este de 735 euro. Unul dintre motive este că a devenit o obișnuiță și în piața online achiziționarea online. De asemenea, contează și faptul că prețul mașinilor noi a crescut cu 5000 de dolari din 2012 în 2018. Clienții au început să își îndrepte atenția mai mult către mașinile de tip SUV și spre dotări superioare, cu tot felul de gadgeturi. În aceste condiții, dealerii au fost nevoiți să renunțe la o parte din profit pentru a putea vinde totuși ceva.
Mașinile noi se vând deși dealerii nu au niciun profit
Scăderea profitului a dus la căutarea de soluții alternative de finanțare, iar stimulentele venite de la producătorii de automobile au devenit repede un răspuns facil la problemă. Pentru a fi eligibili, dealerii trebuie să îndeplinească standardele impuse de brandul de autovehicule. Acestea diferă de la o firmă la alta, dar în general se referă la aceleași aspecte: personalul trebuie să fie bine instruit, să cunoască foarte bine brandul, site-ul să fie bine pus la punct, să aibă în magazin și echipamente și accesorii și alte cerințe. De exemplu, unul dintre producătorii de mașini îi cere dealerului ca angajații să răspundă la telefon după ce acesta a sunat de doar două ori, în timp ce altul ține foarte mult la modelul podelei din magazin. Aceste cerințe stricte sunt o asigurare că cei care trec pragul dealerului vor avea o experiență plăcută, dar vin cu niște costuri adiționale uriașe. Dealerii trebuie să construiască magazine de lux, cu facilități de ultimă generație, cu ultimele tehnologii și să angajeze personal foarte calificat. De aici apar costuri foarte mari, care uneori sunt de ordinul milioanelor de dolari.
Bonusul anual, ținta vânzătorilor
Având în vedere costurile implicate de cerințele unui brand auto pentru facilitățile financiare, mulți analiști economici se întreabă dacă aderarea la astfel de programe are vreo logică. Totuși, dealerii spun că neparticiparea atrage după sine o serie de dezavantaje. De exemplu, li se alocă mai puține mașini, modelele cele mai cerute nu mai ajung la ei. Cea mai cruntă consecință este pierderea luptei cu competitorii direcți, dealeri ai aceluiași brand.
După ce acceptă condițiile impuse de producătorii de automobile, dealerii trebuie să aibă grijă și de prețul cu care scot la vânzare mașinile. Practica cea mai comună este stabilirea unui preț care este sub cel de achiziție, ceea ce adâncește mai mult problemele financiare. Un dealer auto a declarat că sunt nevoiți să facă acest lucru pentru că altfel, dacă nu vând suficiente mașini pierd bonusul anual de 100.000 de dolari.
Acest lucru este valabil atât pentru autovehiculele pentru transport de persoane, dar și pentru cele de transport de mărfuri, codul CAEN 4941.