- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
”În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, care a afectat pe multiple planuri viaţa obişnuită a cetăţenilor, începând cu sfera mobilităţii, care include şi activităţile turistice, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) este în măsură să facă o serie de recomandări tuturor consumatorilor interesaţi: - pentru a preîntâmpina creşterea peste măsură a nivelului de aglomerare al agentiilor de turism preocupate în aceste zile să acorde consultanţă celor interesaţi de modul în care actuala criză sanitară globală le-ar putea modifica planurile de vacanţă pentru acest an este indicat să urmăriţi cu atenţie evoluţia situaţiei legate de răspândirea şi controlul pandemiei de coronavirus, la nivelul fiecărei ţări, din surse de informaţii credibile, pe cât posibil oficiale; situaţia trebuie tratată cu calm şi înţelegere, agenţiile de turism fiind nevoite în această perioadă să se concentreze, cu prioritate, asupra plecărilor programate pentru perioada imediat următoare”, transmite ANPC. Celor care aveau în plan deplasări cu data de început în următoarele 14 zile, pe care acum doresc să le contramandeze li se recomandă să facă, în scris, o cerere de restituire a banilor achitaţi deja către operatorul economic. ”Agenţia poate propune următoarele două variante de rezolvare a situaţiei: fie va începe toate demersurile necesare recuperării banilor de la furnizorii de servicii turistice, astfel încât demersul să se finalizeze cu succes, în timp util; fie, în urma cererii dumneavoastră, veţi primi un document care atestă creanţa Dvs. comercială şi care vă dă posibilitatea ca, la o dată ulterioară, după încheierea perioadei de pandemie şi a efectelor acesteia, să călătoriţi în aceleaşi condiţii precum cele contractate initial către destinaţiile alese de Dvs”, transmite ANPC. . Instituţia recomandă încă clienţilor să ţină cont de numărul mare de situaţii în care serviciile turistice nu pot fi pe moment satisfăcute, din cauza situaţiei de criză apărute în ultimele săptămâni, şi să trateze cu răbdare şi înţelegere demersurile întreprinse pentru soluţionarea solicitărilor, chiar dacă, din cauza situaţiei de criză, s-ar putea să dureze ceva mai mult decât în mod normal. ANPC reaminteşte că destinaţiile încadrate în categoria zonă roşie, afectate de COVID-19, sunt în acest moment următoarele: Italia - întreaga ţară; China – provincia Hubei, inclusiv oraşul Wuhan; Coreea de Sud – oraşul Daegu, judeţul Cheogdo; Franta – regiunile: Hauts de France, Île de France, Grand Est, Bourgogne France Comte, Auvergne Rhones Alpes; Germania – regiunile: Baden Wurttemberg, Bayern, Nordrhein Westfalen; Spania – regiunea Madrid. ”În contextul situaţiilor generate de răspândirea virusului COVID-19, pentru orice destinaţie din zona roşie afectată si ţinând cont de componenta serviciului achizitionat, operatorul economic vă va putea restitui contravaloarea serviciului de călătorie rezervat, de îndată ce va primi banii de la furnizorii locali implicaţi în tranzacţie. În cazul în care doriţi să obtineţi prin intervenţie proprie rambursarea, operatorul economic vă va pune la dispoziţie datele de contact ale furnizorilor serviciilor contractate”, menţionează ANPC. destinatiile încadrate în categoria zonă galbenă, afectate de COVID-19, sunt în acest moment următoarele: China – alte provincii şi oraşe din China continentală, în afară de cele din zona roşie, Coreea de Sud – alte judeţe şi localităţi, în afară de cele din zona roşie, Germania – districtul Heinsberg din Renania de Nord Westfalia), - Iran - întreaga ţară, Franta - alte provincii, în afară de cele din zona roşie, Spania - alte provincii, în afară de cele din zona roşie. ”În contextul situaţiilor generate de răspandirea virusului COVID-19, pentru orice destinaţie din zona galbenă, călătorul va putea anula serviciul de călătorie conform condiţiilor contractuale agreate la momentul rezervării acestuia, cu aplicarea penalizărilor din contract. Pentru orice altă destinaţie, călătorul poate anula serviciul de călătorie rezervat, cu respectarea condiţiilor contractuale agreate”, menţionează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. ”ANPC este în legătură cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi cu Direcţia Turism din Ministerul Economiei pentru soluţionarea tuturor situaţiilor care apar. De asemenea, monitorizăm situaţia turiştilor care au achiziţionat pachete turistice, iar varianta ca persoanele nevoite să renunţe la călătorii în acest moment să obţină de la agenţie un certificat care să ateste existenţa unei creanţe şi care să le ofere posibilitatea de a opta pentru o altă perioadă în viitor este discutată inclusiv la nivelul Comisiei Europene. Trebuie să tratăm situaţia cu calm şi cu răbdare, astfel încât soluţiile găsite să fie cele mai bune şi într-un orizont de timp rezonabil, dată fiind situaţia generală”, declară directorul general al ANPC Paul Anghel.
Sursa : news.ro
INS: Turiştii nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică au cheltuit în 2019 în România 6,895 miliarde lei... Wizz Air - zboruri suspendate spre Spania și Malta, din cauza coronavirusului. Când se reiau călătoriile...