- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
În timpul zborului cu avionul, călătorii sunt nevoiți să respecte o mulțime de reguli, însă uneori acestea pot părea bizare și fără o explicație logică. Ei bine, potrivit unui însoțitor de zbor, chiar și în situațiile în care pare că nu există un motiv, cerințele lor trebuie respectate pentru că unele detalii pot face diferența într-o situație limită.
Motivul pentru care însoțitorii de zbor te roagă să ridici obloanele ferestrelor la decolare și aterizare
Călătorii care stau pe locul de la fereastră sunt, adesea, rugați de personajul avionului să ridice obloanele, atât în timpul manevrelor de decolare, cât și la aterizare. Deși acesta nu este o regulă general valabilă în cazul tuturor companiilor de zbor, obiceiul este unul des întâlnit. Iată care este explicația ce se ascunde în spate.
Aeroportul Internațional Schiphol a explicat într-o postare pe blog că această cerință a insoțitorilor de zbor „Este pentru siguranța pasagerilor”, transmite thesun.co.uk. În timpul decolării și aterizării, personalul trebuie să vadă exteriorul aeronavei, acestea fiind „cele mai riscante etape ale fiecărui zbor”.
Însă, măsura are legătură și cu pregătirea pasagerilor în cazul în care apare o problemă. În cazul unei eventuale probleme, „ochii tăi vor fi deja obișnuiți cu întuneric și vei putea reacționa mai rapid”, spun soecialiștii. „Acesta este și motivul pentru care luminile din cabină sunt reduse pentru decolare și aterizare”.
Marshall Smith, un pilot de elicopter, a mai vorbit și despre modul înc are aceste lucruri afectează siguranța pasagerilor. El a explicat că în cazul în care avionul întâmpină o urgență la lovirea solului, este nevoie ca pasagerii să evacueze cât de repede aeronava. Aceștia trebuie să poată vedea clar, astfel încât să poată coborî în grabă fără ca cineva să se rănească.
„De asemenea, luminile se sting la aterizare chiar și noaptea – astfel încât ochii tăi să fie adaptați la întuneric în cazul în care trebuie să evacuezi. Dacă ochii tăi au fost deja adaptați la întuneric, poți vedea imediat și nu trebuie să aștepți ca vederea să se clarifice”.
CEO-ul rețelei de siguranță a aviației, Harro Ranter, a adăugat că este important să se poată vedea în exterior, în cazul unei situații de urgență. El a declarat pentru MailOnline Travel: „Dacă devine necesară o evacuare, este important să aveți vedeți în exterior, astfel încât să puteți decide dacă acea parte este în siguranță.
„Dacă flăcările sunt vizibile pe acea parte, ar trebui să evacuți printr-o altă ieșire”, a adăugat el.
De asemenea, o altă curiozitate interesantă despre geamurile din avion este cum au ajuns acestea să fie rotunde. Deși inițial, acesta nu au fost gândite astfel, în urma unor accidente, s-a descoperit că ferestrele cu colțuri pun metalul din jur sub o presiune suplimentară la altitudini mari. Chiar cu de două sau trei ori mai mult decât în alte locuri din avion.
Experții avertizează, de asemenea, să nu vă sprijiniți niciodată de fereastra avionului, deoarece s-a descoperit că acesta este cel mai murdar loc din aeronavă.