La vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale s-a inregistrat o scadere de 8,6%, la 16.719 unitati, iar pe segmentul autoturismelor, scaderea a fost de 6,2%, la 13.832 de unitati, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit comunicatului APIA, preluat de Mediafax, in topul marcilor vandute, Dacia ocupa primul loc cu 3.437 unitati vandute (25% din total), urmata de Volkswagen (1.737 unitati - 12,5%), Skoda (1.334 unitati - 9,6%), Ford (1.210 unitati - 8,7%), Renault (783 unitati - 5,6%), si Hyundai (565 unitati - 4,1%).
Pe modele, Dacia Duster a depasit Loganul, care a coborat pe locul al doilea, urmat de Skoda Octavia, Logan MCV si Ford Fiesta. In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare (LCV), primele locuri sunt ocupate de Dacia, Volkswagen, Renault si Ford, care acopera peste 56% din totalul pietei.
In functie de tipul de combustibil, continua si chiar se accentueaza trendul remarcat anul trecut, de crestere a ponderii autoturismelor cu motoare diesel, care au ajuns la 61,7% din vanzari, fata de 48,6% anul trecut.
Desi vanzarile totale de autoturisme au inregistrat un regres de 6,2%, pe segmentul modeleleor cu motorizare diesel a fost consemnata o crestere de peste 19% fata de perioada similaraa a anului trecut.
Cel mai cautat model la export este in continuare Dacia Duster, 13.440 unitati in martie si un total de 38.633 in primul trimestru (ceea ce reprezinta peste 51% din numarul total de autoturisme exportate), urmat de Sandero (4.947 unitati in martie, total 15.873 in primul trimestru) si Logan (3.761 unitati in martie si 10.761 unitati in primele trei luni).
Exportul din gama Dacia Logan s-a dublat fata de primul trimestru al anului trecut.
Pe de alta parte, importurile au scazut cu 8%, la 12.907 autovehicule, din care 10.395 au fost autoturisme (-8,1%) si 2.333 vehicule comerciale (-7,5%).