Acum, în epoca downsizing-ului, a motoarelor turbo mici, a luptei cu noxele, cu prețul ascendent al benzinei și cu taxele din ce în ce mai mari aplicate agregatelor cu cilindree mare, a vorbi despre 2.8-3.0 litri în clasa compactă a devenit aproape un subiect tabu. N-a fost însă întotdeauna așa, iar pasiunea nu moare. Visând parcă cu ochii deschiși, Volkswagen a pregătit pentru Salonul Auto de la Worthersee conceptul GTI Roadster Vision, animat de un motor VR6 TSI de 3.0 litri care dezvoltă 510 CP. Nu vă bucurați însă, spectaculosul roadster va vedea doar asfaltul din jocul Gran Turismo 6.
VR6? Da. În anii '90, VR6-le montat pe Golf III și Corrado făcea furori. Agregatul de 2.8 și, apoi, 2.9 litri, cu șase cilindri dispuși ciudat - în "W", cum le place celor de la Volkswagen să spună - sub o înclinație de numai 15 grade, era cel mai mare din clasa compactă, iar performanțele (172 și, respectiv, 190 CP) aliniau mașinuțele la start alături de modele cu mult mai multe pretenții. De asemenea, cilindreea generoasă a excitat imaginația firmelor de tuning, care au dopat VR6-le cu compresoare, obținând puteri de peste 250 CP.
În 2002, VR6-le s-a metamorfozat în R32 pe Golf IV, cu o cilindree crescută la 3.2 litri. Iar în 2005, Golf-ul V R32 ieșea la plimbare cu 250 CP aspirați. Apoi, pauză... Cel mai puternic Golf VI a pierdut "V"-ul și doi cilindri, Golf VI R trecând la 2.0 TFSI de 271 CP.
Conceptul GTI Roadster Vision Gran Turismo resuscitează VR6-le. Cel puțin în mediul virtual. Mașina cu mantie de supercar nu va ajunge, probabil, în producția de serie. Dar noul VR6 TSI bi-turbo de 3.0 litri, care scoate 510 CP și un cuplu de 665 Nm, ar avea șanse. Iar aplicabilitatea sa ar putea fi multipla, în grupul VAG existând destule modele care s-ar bucura de o asemenea putere cuplată la o cutie DSG, cu dublu-ambreiaj și 7 trepte, și un sistem de tracțiune integrală.