Peste un milion de maşini tranzitează zilnic Capitala. Încă pe atât sunt înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov. Un haos prin care cu greu îşi fac loc şi cele 1.100 de autobuze de transport public. Aşa că autorităţile vor să le pună pe şine.
Acest sistem identifică şi contorizează maşinile care circulă printr-o intersecţie. Apoi, toate aceste date sunt transmise către centrul de management al traficului, care ajustează dinamic timpii semaforici. Adică, decid dacă un semafor stă mai mult pe culoarea verde pe sensul aglomerat.
Şi la intersecțiile străzilor 11 Iunie cu Bulevardul Regina Maria, Calea Moșilor cu Strada Hristo Botev şi Calea Moșilor cu Strada Doctor Paleologu au fost montate deja noile camere pentru detecţia şi managementul traficului.
Neoficial, reprezentanţii Primăriei Capitalei spun că, în cazul în care soft-ul o va permite, aceste camere ar putea fi folosite şi pentru identificarea celor care circulă fără vignetă. Noile camerele au o acurateţe de până la 95% faţă de 86% cât aveau cele instalate încă din 2008.