Aproximativ 1.200 de dezvoltatori ai BMW şi Daimler vor colabora pentru dezvoltarea tehnologiei destinate automobilelor autonome, au anunţat joi cele două companii, urmând exemplul altor producători auto care şi-au unit eforturile în acest sens pentru reducerea costurilor, într-o perioadă în care marjele de profit sunt în declin, transmite Reuters.
Parteneriatul strategic se va concentra pe dezvoltarea tehnologiilor necesare sistemelor de conducere asistată, conducerea autonomă pe şosele şi parcarea automată, au anunţat BMW şi Daimler într-un comunicat, adăugând că cele două companii vor implementa tehnologiile pe automobilele lor în mod independent.
BMW şi Daimler au anunţat pentru prima oară planurile de colaborare în domeniul tehnologiei automobilelor autonome în februarie, afirmând că vor discuta posibilitatea extinderii parteneriatului.
Companiile au anunţat joi că au finalizat acordul şi că se aşteaptă ca tehnologia să fie instalată pe vehiculele de serie începând din 2024.
La începutul acestui an, BMW şi Daimler, cei mai mari producători auto germani după liderul Volkswagen, au emis avertismente referitoare la profitabilitate.
Confruntaţi cu efectele negative ale conflictelor comerciale internaţionale şi cu scăderea marjelor de profit din cauza legislaţiei mai stricte referitoare la emisii, producătorii auto sunt nevoiţi să se asocieze din cauza costurilor mari ale dezvoltării unor tehnologii majore, în condiţiile în care sunt concuraţi de giganţi ai internetului precum Waymo, divizie a grupului Alphabet.
Volkswagen şi Ford sunt în faza finală a negocierilor pentru formarea unei alianţe strategice, în vederea dezvoltării de automobile autonome şi electrice. Publicaţia Handelsblatt a relatat că acordul va fi aprobat pe 11 iulie.
În luna mai, Renault şi grupul italo-american Fiat Chrysler Automobiles au anunţat că negociază o fuziune, dar discuţiile au fost ulterior anulate.
Daimler a emis un avertisment referitor la proftabilitate în luna iunie, al treilea anunţ de acest tip din utimele 12 luni, afirmând că formează provizioane de sute de milioane de euro pentru a acoperi costurile provocate de măsurile autorităţilor de reglementare împotriva emisiilor automobilelor diesel.
În luna mai, BMW a avertizat la rândul său că profiturile vor fi afectate de investiţiile peste aşteptări.
BMW şi Daimler au precizat că acordul lor nu este exclusiv, ceea ce înseamnă că vor putea colabora şi cu alţi producători de echipamente originale.
Sursa : news.ro
Statele UE creează condiţiile pentru conectarea 5G a automobilelor, respingând propunerea Comisiei Europene pentru Wi-Fi... Trafic blocat pe DN 7, pe sensul Sibiu - Râmnicu Vâlcea, după ce un TIR plin cu sare s-a răsturnat...