Șoferii din București vor putea junge să plătească bani mulți dacă își vor parca mașinile neregulamentar. Dincolo de taxa de ridicare, ei vor avea de achitat și amenda pentru oprire sau staționare neregulamentară.
„La oprire avem între două și trei puncte de amendă, punctul fiind de 145 de lei, precum și două puncte de penalizare la permis. În funcție de gravitatea faptei, agentul constatator decide dacă amenda este de două sau de trei puncte. Dacă este pe trecerea de pietoni, este clar că amenda se duce în trei punte”, a declarat Daniel Rășică, directorul Poliției Locale a Municipiului București, pentru Mediafax.
Potrivit acestuia, dacă o mașină oprește pentru mai mult de cinci minute într-un loc nepermis, atunci sancțiunea se încadrează la staționare, și poate ajunge la cinci puncte amendă, adică la suma de 725 de lei. La această sumă se adaugă taxa de ridicare, staționare și depozitare de 500 de lei, ceea ce înseamnă că un șofer neglijent poate plăti pentru o staționare neregulamentară suma totală de 1225 de lei.
„La staționarea neregulamentară, sancțiunea este de 4-5 puncte amendă și trei puncte la permis. Oprirea este între 0 secunde și 5 minute, iar ce depășește 5 minute este staționare, așa cum prevede Codul Rutier. Încadrarea între oprire și staționare o face agentul constatator. Măsura de ridicare a mașinilor este una administrativă, este complementară măsurii prevăzute de Codul Rutier. Important de știu este că în cazul în care șoferul se prezintă la mașină în timpul în care se face ridicarea, această ridicare nu se mai execută, iar șoferului i se aplică sancțiunea conform codului rutier, și contravaloarea serviciului de ridicare, fără transport și depozitare”, a mai declarat Rășică.
Începând de astăzi, vor fi ridicate maşinile parcate în zone interzise din Bucureşti. Platformele au fost pregătite să intre în acţiune chiar de la miezul nopţii.
Decizia Primăriei Capitalei a stârnit o mulțime de controverse. Avocatul Poporului a cerut Prefecturii să atace hotărârea în instanță, pe motiv că ridicarea mașinilor în București nu se poate face de către polițiștii locali.
„Scopul Poliției Locale în speța de ridicare a mașinilor nu e acela de a lua din atribuțiile Poliției Rutiere, ci acela de a putea răspunde cât mai repede unei necesități de deblocare a circulației”, spune Tudor Ionescu, consilier general CGMB.
Deranjată de reacția Avocatului Poporului, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a răspuns pe Facebook, spunând că instituția condusă de Renate Weber încurajează lipsa bunului-simț.
Tesla, disponibilă și în România. Ce prețuri au Tesla Model 3, Model S și Model X... Trafic îngreunat pe Transfăgărăşan, în zona cabanei Capra din judeţul Argeş, din cauza căderilor de pietre de pe versanţ...