Live acumFilm: Prizonieri
Prime Time 20:00Antitalent

Update: Proiectul Oxigen, aprobat: Mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2, interzise complet în București din 2022. Euro 3, interzise din 2024

Proiectul Oxigen a fost aprobat! Ce taxe vor plăti românii pentru a traversa Bucureştiul cu maşina și autovehicule sunt exceptate

masini

Update: Proiectul vinietei pentru Capitală, care prevede achitarea unei taxe anuale de până la 1.900 de lei pentru accesul autoturismelor cu norme de poluare sub Euro 5 pe străzile orașului, a fost aprobat joi de Consiliul General al Municipiului București (CGMB).

Proiectul Oxigen a fost aprobat cu 31 de voturi „pentru”, șapte voturi „împotrivă” și 13 abțineri. Proiectul a trecut cu amendamentul Gabrielei Firea, acela de a amâna plata vinietei pentru mașinile cu normă de poluare Euro 4, până la 1 ianuarie 2021.

De asemenea, potrivit unui amendament al consilierilor generali ALDE, mașinile cu normă de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 vor fi complet interzise în București începând cu 1 ianuarie 2022. Mașinile Euro 3 vor fi și ele interzise pe străzile Capitalei începând cu 1 ianuarie 2024.

Ce taxe vor plăti românii pentru a traversa Bucureştiul cu maşina și autovehicule sunt exceptate

Modificările proiectului Oxigen care vizează introducerea vinietelor pentru toate mașinile sub Euro 5 care vor traversa Bucureștiul, vor fi dezbătute, joi, 24 octombrie 2019, de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Reamintim că în proiectil inițial, dezbătut în luna august 2019, se propunea plata vinietei doar de către mașinile standard de poluare Euro 3.

Potrivit ultimelor modificări aduse de primarul Gabriela Firea proiectului care vizează introducerea unei viniete de acces în Capitală, maşinile sub Euro 5, indiferent de oraşul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în Bucureşti, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul oraşului.

În plus, pentru mașinile sub Euro 3, vinieta va costa 15 lei pe zi, pentru Euro 3 și 4, taxa va fi de 4-5 lei pe zi.

Această taxă ar urma să intre în vigoare la data de 1 ianuarie 2020, dacă va fi aprobată de Consiliul General.

Amenzile sunt cuprinse între 1.500 la 2.000 de lei. Acestea ar putea fi date atât de polițiști și polițiști locali, cât și de către ”împuterniciţi ai primarului general”.

Proiectul de hotărâre arată că, începând din data de 1 ianuare 2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai micã de cinci tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricţionat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbătorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

  • pentru maşinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 şi Euro 6, accesul fără restricţii pe toate arterele;
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 şi Euro 4, accesul este permis pe toate străzile municipiului Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen;
  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, accesul este interzis în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziţionării unei viniete electronice Oxigen

Ce mașini sunt exceptate:

  • electrice şi hibrid
  • pe două roţi
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi
  • cele destinate transmisiunilor radio şi tv
  • Autovehiculele aparţinând poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanţă sau medicină legală, protecţiei civile, Ministerului Apărării Naţionale, unităţilor speciale ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Protecţie şi Pază, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Serviciului de Informaţii Externe, Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiţiei, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, Societatea Naţională de Cruce Roşie din România, serviciile de ambulanţă, Societatea Transport Bucureşti STB,
  • cele utilizate la intervenţiile la căile de comunicaţie şi reţelele edilitare
  • cele istorice
  • cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile şi tratatele internaţionale la care România este parte.

Care este Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului

Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului este definită de: P-ţa Victoriei - bd.Iancu de Hunedoara - şos.Ştefan cel Mare str.Polonă - str.Mihai Eminescu - str.Traian bd.Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str.Lânăriei -Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertăţii - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor şos.Cotroceni -spl. Independenţei - str.Ştirbei Vodă - str.Berzei str.Buzeşti -p-ţa Victoriei.

sursa: adevărul.ro