Montarea lanturilor de zapada poate fi o operatie complicata, dar nu datorita complexitatii, ci din cauza necunoasterii pasilor ce trebuie urmati:
1. Lanturile se monteaza numai pe puntea motoare. La Logan, de pilda, e cea fata, la BMW sau Mercedes, cea spate. ATENTIE! La masinile 4x4 nu se monteaza lanturi, decat daca se pun la toate cele 4 roti!
2. Verifica dimensiunile rotii masinii si pe cea inscrisa pe cutia lanturilor, deoarece lanturile standard s-ar putea sa nu fie potrivite
3. Trage frana de mana si opreste motorul. Pasagerii pot sta in masina sau pot astepta intr-un loc sigur, departe de trafic
4. Pune lanturile pe pamant, astfel incat fiecare margine sa fie paralela. Asigura-te ca lantul nu este incurcat sau incolacit
5. Pune lanturile peste partea din spate a cauciucului, prinzand carligul in interior. Pe partea cealalta a lantului exista o parghie care are un sistem de blocare
6. Asigura-te ca partea finisata a carligului sta cu spatele la cauciuc. Vei recunoaste aceste parti atunci cand vei vedea lanturile
7. Prinde carligul in forma de "J" prin a treia za din partea din spate a cauciucului
8. Misca masina putin in fata si trage si restul lantului ramas. Strange lantul si pe partea exterioara folosind sistemul de blocare
9. Inainteaza cativa metri cu masina, apoi strange din nou lanturile. Ar trebui ca pe fiecare parte a acestuia sa fie acelasi numar de zale libere
10. Prinde zalele libere cu o clema sau indeparteaza-le cu un patent
Dupa montarea lanturilor, porniti masina la drum, dar fara abuza de faptul ca masina este echipata cu lanturi si respecta viteza maxima de rulare mentionata pe ambalajul acestora care, in general, este de 25 km/h.