Modelul „aniversar” cu numarul de cod 400.000 a iesit joi, 7 februarie 2013, de pe linia de productie de la Mioveni si a luat drumul Frantei, principala piata de desfacere a Dacia. Sub capota are motorul diesel 1.5 dCi /110 CP, cuplat la transmisia integrala, iar versiunea de echipare a masinii de culoare gri platine este Laureate (varf de gama).
Succesul SUV-ului romanesc se datoreaza raportului calitate/pret/prestatii imbatabil, ce a condus si la obtinerea mai multor premii. Dacia Duster a fost, de exemplu, aleasa „Masina Anului 2011” in Romania si Croatia, a obtinut trofeele ” SUV-ul Anului 2011” in Romania, „Autobest 2011”, „Cel mai 4x4 al anului 2012” in Franta, „Argus” (la categoria vehicule de familie) in Franta si titlul de „Campion la Valoarea Reziduala 2011” in Germania. Iar in prezent, Duster reprezinta in jur de 45% din productia totala zilnica realizata la Uzinele Dacia.
2012, un an-record pentru Dacia
Vanzarile Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate pe piata locala, iar cele mai mari piete de desfaceri au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia. Astfel, pe pietele externe, Dacia a inregistrat in 2012 o crestere cu 8% a vanzarilor, cu 337.674 unitati comercializate in 43 de tari, principalele performere fiind pietele din zona Euromed (nordul Africii si bazinul mediteranean), cu o crestere de 26,6%.
Potrivit comunicatului, vanzarile in Europa Occidentala s-au mentinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent in contextul in care piata regionala a scazut cu 8,6%. In total, in perimetrul Europei Occidentale, au fost vandute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.
Franta a dominat, si in 2012, topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italiua - 26.832 si Spania - 17.847.
Totodata, Dacia a ramas liderul pietei auto din Romania, desi vanzarile pe piata locala se plaseaza abia pe pozitia a sasea in topul international, cu 22.148 unitati vandute. In ciuda prabusirii pietei la nivelul anului 2002, Dacia a reusit sa-si mentina pozitia de lider de piata, cu peste 26% din totalul vanzarilor de vehicule noi din Romania. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate in cursul anului trecut pe piata locala, 20.050 au fost autoturisme, iar restul de 2.098 de unitati au fost vehicule utilitare.
In clasamentul intern pe modele, Logan berlina ramane cel mai bine vandut vehicul de pe piata, cu 9.208 unitati comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unitati si de Logan MCV, cu 1.940 de unitati.
Test TopGear cu Volvo V40 Cross Country... Trupa Proconsul, accident auto in drum spre concert...