Finalistele vor fi cunoscute in septembrie, la Salonul de la Paris
Juriul este format din jurnalisti cu reputatie in presa de specialitate din tarile europene, iar automobilul care primeste acest trofeu consfinteste succesul pe continent in anul ce a precedat concursul, dar asigura, asa cum s-a intamplat in cele mai multe cazuri, vanzari mai mari in anul care urmeaza. Pentru a fi eligibile, automobilele trebuie sa indeplineasca mai multe criterii, printre care sa fi fost lansate cu cel mult 12 luni inainte de anuntarea titlului, sa nu fie un face-lift sau o versiune a unei masini existente si sa fie prezenta pe mai multe piete din Europa.
In paralel cu Car of the Year, in fiecare an se desfasoara un alt concurs, la nivel global, World Car of the Year, care anunta castigatorii in timpul salonului auto de la New York.
Marcile care au cucerit cele mai multe trofee COTY, de la startul acestei competitii in 1964, sunt Fiat, cu 9 modele diferite, Renault cu 6 si Ford cu 5. Anul trecut, Masina Anului 2010 a fost declarata Volkswagen Polo, fiind urmata la mica de distanta de Toyota iQ si de Opel Astra.
Pe lista de masini eligibile se regasesc si cateva modele care nu au fost lansate inca, ci asteapta salonul de la Paris, in luna septembrie, cum sunt BMW X3, Citroën C4 sau Seat Alhambra. Dacia Duster se afla si ea pe aceasta lista, avand sanse sa ajunga pe lista scurta a finalistelor. Avand in vedere antecedentele jurnalistilor din juriu si analizele de piata, au sanse reale de castig Audi A1, Chevrolet Spark, Citroën C3, C4 si DS3, modelul hibrid Honda CR-Z, doua dintre modelele Nissan, micutul Juke si ecologicul Leaf, si poate decapotabila Renault Wind alaturi de Dacia Duster. Nissan Leaf este singurul automobil din acest an care poate fi considerat revolutionar pentru industria automobilului.
Lista masinilor eligibile
Saptamana Financiara
motoring.co.uk
FOTO/ Audi A7, in imagini pe net cu o zi inaintea prezentarii oficiale... Audi Q7, un monstru pe roti...