Antena Căutare

Ekaterina Stratieva - iubirea pentru masini la feminin

Daca o vezi pe strada, nimic nu te-ar putea face sa te gandesti ca are asemenea pasiuni. La 28 de ani si nascuta la Sofia, Ekaterina Stratieva este o fe­me­ie atragatoare, absolventa a Academiei Na­ti­onala de Arta din Bulgaria, cu un master in de­sign publicitar.

Evident, ii place sa deseneze, dar parca nu la fel mult ca celalalt hobby al sau, pe care aproape ca si l-a transformat in profesie: pi­lot de raliuri. Asa ca s-a inscris si la Academia Na­ti­o­nala de Sport din Sofia, urmarind obtinerea unei diplome in domeniul motorsportului.

Alaturi de Alina Carmina Bunica si de Sidonia Ta­toiu, „Katia", este una din foarte putinele femei care au cutezat sa patrunda intr-un sport conside­rat eminamente masculin in Romania. Alearga in com­petitii de sase ani, pana acum participand la eta­pe din Bulgaria, Grecia, Slovenia, Croatia, Ce­hia si Italia. Din 2011 a ajuns si in Romania, concu­rand in Citroen Racing Trophy.

2011/07/03//320444-ekate.jpg

Pana in prezent, eta­pe­le de la Targu-Mures si de la Cluj i-au adus ace­lasi loc 5 pe segmentul automobilelor cu doua roti motrice, venind pe 18, respectiv 13 la gene­ral, din aproximativ 45 de echipaje. „Inca nu sunt mul­tumita. Stiu si simt ca pot mai mult, asa ca sunt convinsa ca o sa am rezultate mult mai bu­ne pe viitor", spune Katia in engleza.

Masina ei este un Citroën C2R2 Max, proprietate personala, in care a investit peste 50.000 de euro: „Ma simt ex­ce­lent cu el. Nu ma deranjeaza ca am tractiune doar pe puntea fata. De fapt, am senzatia ca o alta ma­sina, cu tractiune integrala, m-ar incomoda in com­petitie din cauza lungimii". Si, ca sa demon­s­tre­ze ca stie despre ce vorbeste, ma invita la un tur de antrenament pe drumuri de munte. Iar sen­zatia ramasa dupa o urcare si o coborare de sase kilometri chiar asta este: se potrivesc de minune.

Katia are intreaga familie de partea ei. De ca­te ori vine in Romania este insotita de tatal, ma­ma si fratele ei. De altfel, tatal sau este si cel care ii manageriaza cariera. „Fara ei n-as fi putut ajun­g­e la acest nivel. Ma ajuta cu totii si imi sunt me­reu alaturi, asa ca sunt primii carora le sunt da­toa­re sa merg cat mai bine", spune blonda cu un as­pect mai degraba scandinav decat balcanic.

Ii pla­ce Bucurestiul, pe care il gaseste drept un oras foar­te frumos. Daca va continua sa alerge in Ci­troën Racing Trophy, bulgaroaica se gandeste sa se mute in capitala Romaniei. „Ma gandesc serios sa imi iau o casa aici. Are aer de metropola, iar oa­menii sunt deschisi. Imi plac romanii, m-au pri­mit cu multa simpatie de la bun inceput", spune spor­tiva, pe care fiecare etapa de la noi din tara o costa aproximativ 5.000 de euro, bugetul sau fiind acoperit in cea mai mare parte de un sponsor principal din domeniul textilelor.

Iar castigurile po­­s­i­bile din competitie nu sunt deloc de neglijat, de­oa­rece pentru o victorie se acorda 2.500 de euro, locul secund este recompensat cu 1.500 de euro, locul 3 cu 1.000 de euro, locul 4 cu 800 de euro, iar locul 5 cu 500 de euro. Totodata, cine cas­tiga cele mai multe probe speciale primeste un bo­n­us, de 500 de euro. Obiectivele pe 2011 sunt limpezi. „Vreau sa particip la cat mai multe ra­liuri, ca sa capat experienta cat mai mare. Voi merge in Ucraina si in Serbia, pentru ca apoi sa revin in Romania pentru etapa de la Sibiu, programata in al doilea weekend din luna lulie", spunea Katia. Zis si facut: saptamana trecuta bulgaroaica urma sa alerge in raliul fostei Iugoslavii. Avand toata familia alaturi, desigur.

Citeste si jurnalul.ro!
Foto: facebook.com

FOTO-Spion: MINI JCW Roadster... Concept: Un V8 pentru familia Addams...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 8: Prăjitură Mont Blanc
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 8: Prăjitură Mont Blanc Marti, 21.05.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
x