Evident, ii place sa deseneze, dar parca nu la fel mult ca celalalt hobby al sau, pe care aproape ca si l-a transformat in profesie: pilot de raliuri. Asa ca s-a inscris si la Academia Nationala de Sport din Sofia, urmarind obtinerea unei diplome in domeniul motorsportului.
Alaturi de Alina Carmina Bunica si de Sidonia Tatoiu, „Katia", este una din foarte putinele femei care au cutezat sa patrunda intr-un sport considerat eminamente masculin in Romania. Alearga in competitii de sase ani, pana acum participand la etape din Bulgaria, Grecia, Slovenia, Croatia, Cehia si Italia. Din 2011 a ajuns si in Romania, concurand in Citroen Racing Trophy.
Pana in prezent, etapele de la Targu-Mures si de la Cluj i-au adus acelasi loc 5 pe segmentul automobilelor cu doua roti motrice, venind pe 18, respectiv 13 la general, din aproximativ 45 de echipaje. „Inca nu sunt multumita. Stiu si simt ca pot mai mult, asa ca sunt convinsa ca o sa am rezultate mult mai bune pe viitor", spune Katia in engleza.
Masina ei este un Citroën C2R2 Max, proprietate personala, in care a investit peste 50.000 de euro: „Ma simt excelent cu el. Nu ma deranjeaza ca am tractiune doar pe puntea fata. De fapt, am senzatia ca o alta masina, cu tractiune integrala, m-ar incomoda in competitie din cauza lungimii". Si, ca sa demonstreze ca stie despre ce vorbeste, ma invita la un tur de antrenament pe drumuri de munte. Iar senzatia ramasa dupa o urcare si o coborare de sase kilometri chiar asta este: se potrivesc de minune.
Katia are intreaga familie de partea ei. De cate ori vine in Romania este insotita de tatal, mama si fratele ei. De altfel, tatal sau este si cel care ii manageriaza cariera. „Fara ei n-as fi putut ajunge la acest nivel. Ma ajuta cu totii si imi sunt mereu alaturi, asa ca sunt primii carora le sunt datoare sa merg cat mai bine", spune blonda cu un aspect mai degraba scandinav decat balcanic.
Ii place Bucurestiul, pe care il gaseste drept un oras foarte frumos. Daca va continua sa alerge in Citroën Racing Trophy, bulgaroaica se gandeste sa se mute in capitala Romaniei. „Ma gandesc serios sa imi iau o casa aici. Are aer de metropola, iar oamenii sunt deschisi. Imi plac romanii, m-au primit cu multa simpatie de la bun inceput", spune sportiva, pe care fiecare etapa de la noi din tara o costa aproximativ 5.000 de euro, bugetul sau fiind acoperit in cea mai mare parte de un sponsor principal din domeniul textilelor.
Iar castigurile posibile din competitie nu sunt deloc de neglijat, deoarece pentru o victorie se acorda 2.500 de euro, locul secund este recompensat cu 1.500 de euro, locul 3 cu 1.000 de euro, locul 4 cu 800 de euro, iar locul 5 cu 500 de euro. Totodata, cine castiga cele mai multe probe speciale primeste un bonus, de 500 de euro. Obiectivele pe 2011 sunt limpezi. „Vreau sa particip la cat mai multe raliuri, ca sa capat experienta cat mai mare. Voi merge in Ucraina si in Serbia, pentru ca apoi sa revin in Romania pentru etapa de la Sibiu, programata in al doilea weekend din luna lulie", spunea Katia. Zis si facut: saptamana trecuta bulgaroaica urma sa alerge in raliul fostei Iugoslavii. Avand toata familia alaturi, desigur.
Citeste si jurnalul.ro!
Foto: facebook.com