Ford a prezentat în premieră, în cadrul Festivalului Vitezei de la Goodwood, facelift-ul compactei sportive Focus ST. Dacă per ansamblu mașina preia modificările modelului obișnuit, sub capotă hot-hatch-ul se ia la trântă cu Volkswagen-ul Golf GTD, adoptând un agregat diesel de 185 CP, care se laudă cu un consum mediu de 4.4 litri/100 km și cu un cal putere mai mult decât adversarul german.
Nu vă speriați, ST-ul adevărat, cel care îți smulge volanul din mâini la accelerațiile puternice cu electronica decuplată, nu a dispărut. Ford Focus ST facelift beneficiază în continuare de aportul celor 250 CP ai motorului EcoBoost de 2.0 litri și sprintează de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde. Iar inginerii l-au făcut și mai rapid, operând modificări la nivelul suspensiei, al direcției asistate electric, a sistemului "torque vectoring control" (strunește cuplul pentru o aderență optimă) și a sistemului de control al stabilității. De asemenea, "benzinarul" este mai eficient cu 6% decât predecesorul său, datorită adoptării în standard a sistemului Start/Stop. Consumul mediu anunțat de Ford coboară astfel la 6.8 litri/100 km.
La nivel vizual, ST-ul facelift adoptă calandrul simplificat și mai amplu al modelului obișnuit, blocurile optice față sunt mai subțiri și mai agresive, iar proiectoarele de ceață au un nou design. Interiorul a primit și el un refresh, cu o consolă centrală redesenată și un volan teșit (plat) în partea inferioară, pentru un control îmbunătățit.