Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta este inca un model al producatorului italian care creste in valoare fata de produsele precedente. Numele sau este ancorat in istorie, Giulietta lansata in 1954 fiind unul dintre automobilele de succes produse de italieni. Noul model este un urmas al compactei 147 si totodata un concurent pentru BMW Serie 1 sau Audi A3.
Reprezentantii „Car of the Year" afirma despre acest model ca „nu a tradat asteptarile" in materie de design, avand atitudine pe sosea, o „manevrabilitate agila" si confort. De remarcat si faptul ca odata cu Giulietta debuteaza o noua platforma, cu o noua arhitectura, caracterizata de o rigiditate a structurii mai buna, o greutate redusa si o antifonare superioara. Aspectul de coupé nu afecteaza spatiile pentru pasageri si bagaje, iar siguranta reprezinta un record, datele EuroNCAP aratand ca Giulietta este cea mai sigura masina compacta pana in acest moment. Dintre motoarele cu care este echipata se remarca noul 1.4 MultiAir, de 170 CP, un motor pe benzina cu turbina.
Citroën C3/DS3
Citroën C3 este printre primele automobile intrate in cursa „Car of the Year" de anul acesta, ca urmare a lansarii sale la inceputul lui 2011. Ulterior, modelul supermini de la Citroën a fost urmat de versiunea sa premium, primul DS din noua serie lansata de francezi. Desi nu au in comun decat o parte din componente, cele doua modele au fost jurizate impreuna. Trasaturile lor comune sunt nivelul ridicat de calitate, spatiul interior si confortul, toate mult superioare vechii generatii C3.
Parbrizul panoramic Zenith, la care se adauga acoperisul de sticla sunt considerate un plus de jurna-listii COTY, in timp ce la nivelul caracterului sunt subliniate „practicalitatea, confortul si linia de motoare". Acestea din urma sunt in primul rand economice. Pentru DS3 exista argumente suplimentare: aspectul premium, stilul, echipamentele in plus, suspensia si directia mai dinamice, motoarele mai puternice.
Ford C-Max
Cu un rol important, la fel ca si la generatia anterioara, Ford C-Max este modelul care anticipeaza din nou o generatie Focus, pe platforma caruia este construit. Asadar, noul C-Max poarta genele lui Focus 3, care va intra in concursul COTY abia in 2011. Platforma utilizata va mai primi, de altfel, alte 8 modele ce vor fi lansate in anii urmatori, fiind prognozate 2 milioane de unitati anual, in total. Juriul COTY a remarcat la acest model echipamentele si versatilitatea habitaclului, Ford fiind deja un specialist al monovolumelor si vanurilor cu un nivel ridicat de confort.
Se remarca si noul motor EcoBoost, dintr-o familie pe cale sa creasca, avand o putere de 180 CP, cuplu foarte bun si o economie de carburant ce poate rivaliza cu dieselurile. Versiunea mai mare, Grand C-Max, are o lungime si un ampatament marite, dar si 7 locuri, dintre care doua pliabile, pentru a recupera handicapul pe care prima generatie l-a avut in fata rivalilor.
Nissan Leaf
Nissan Leaf este o borna de hotar pentru industria auto, asa cum este Mitsubishi i-MiEV. Avantajul sau, cel care a contat probabil la selectarea acestui model pentru finala, este dat de dimensiuni, de spiritul ceva mai practic comparativ cu modelul japonez. Are dimensiuni de compacta si echipamente comparabile. Jurnalistii „Car of the Year" sustin insa ca aparitia sa are o sustinere bazata mai degraba pe promisiuni politice decat pe clienti potentiali, pe termen scurt.
Dar apetitul pentru automobile ecologice este deja prezent in multe din tarile europene, in ciuda preturilor destul de mari pe care aceste masini, cum este si Leaf, le au. Reducerea pretului bateriilor si aparitia statiilor de incarcare/schimbare a bateriilor ar putea face din acest model si din altele care urmeaza sa apara niste masini populare.
Opel Meriva
Liderul din acest moment al segmentelor MPV mici, la nivelul continentului, Opel Meriva, isi arata si in cadrul COTY calitatile. Schimbarea radicala prin care a trecut anul acesta, odata cu debutul de la Geneva, a adus, in locul cutiei lipsite de farmec din anii trecuti, un automobil care nu este cu nimic mai prejos, la nivelul designului, decat Astra, de exemplu. In schimb, vine cu multe lucruri noi, incepand cu spectaculoasele usi inversate, care permit un acces mult mai bun pe scaunele din spate.
De altfel, inovatiile destinate utilizarii cat mai bune a spatiului, toate avand prefixul Flex, sunt remarcabile si potrivite drept exemplu pentru alti constructori de automobile. Spatiile sunt argumentul suprem pentru Meriva, si la asta contribuie si platforma de clasa C pe care o utilizeaza.
Volvo S60
Ultima, doar in ordine alfabetica, masina de pe lista COTY este Volvo S60, un model care ar trebui sa fie special pentru marca, dar care se dovedeste a fi ghinionist, daca privim prin prisma vanzarii companiei catre chinezii de la Geely. Calitatile nu-i lipsesc insa automobilului, eforturile si investitiile Ford facute in timpul dezvoltarii acestui produs fiind evidente. Una dintre probleme ar putea sa apara insa de la dimensiunile sale, S60 devenind cea mai mica limuzina de clasa D din zona premium, fiind chiar mai scurta decat noul VW Jetta.
Compenseaza in schimb versiunea wagon, V60, cu un portbagaj destinat familiilor. Echipamentele de la bord culmineaza cu celebrul deja „detector de pietoni", care conduce la franarea completa a vehiculului pentru a evita o coliziune.
Citeste Saptamana Financiara
Qt Wildcat: la limita ratiunii... FOTO! Vezi cum arata Aston Martin Rapide LUXE!...