Chevrolet Classic Six, 1912
Modelul Classic Six a fost primul autovehicul care a purtat numele Chevrolet, dupa ce William Durant si Louis Chevrolet s-au asociat pentru a pune bazele unei companii auto pentru care au ales numele faimosului pilot elvetian de curse. Era un autovehicul mare, luxos si puternic, care se mandrea cu cea mai mare cilindree pe care a avut-o un model Chevrolet pana la aparitia lui „big-block" V8 din 1958. Impunatorul autovehicul avea inscris pe eticheta pretul de 2150 $, un pret mult mai mare decat cel al majoritatii autovehiculelor fabricate la acea vreme. In mare masura autovehiculul visurilor lui Louis Chevrolet, designul acestuia a fost realizat in colaborare cu prietenul sau, inginerul francez Etienne Planche. Prezentat publicului in 1911, modelul a fost lansat in 1912, dar nu a ramas pe piata decat pana in 1914, cand interesul companiei s-a indreptat catre masini cu preturi mai accesibile.
Chevrolet Deluxe Sport Coupé, 1932
Problemele conduc cateodata la rezultate valoroase, si acesta a fost si cazul modelului Deluxe Sport Coupé, din 1932. Lansat in plina criza economica, intr-un an in care vanzarile Chevrolet scazusera cu 50% fata de anul anterior, modelul sport a fost unul dintre cele mai frumoase autovehicule Chevrolet dinaintea celui de-al doilea razboi mondial - un model atragator si compact, cu partea din spate curbata, care si-a castigat renumele prin aspectul si performantele sale sportive. Autovehiculul avea numai doua locuri... cel putin in interior. Daca doreai sa transporti mai multi pasageri, acestia se puteau multumi cu bancheta exterioara din spate, din zona portbagajului.
Chevrolet Suburban, 1936
Modelul Suburban a fost un autovehicul reprezentativ nu numai pentru Chevrolet, ci si pentru intreaga industrie auto. Se poate spune despre acesta ca a fost primul model sport utilitar (SUV): un autovehicul de transport robust, serios, a carui caroserie specifica unui model station wagon era montata pe un sasiu de camion de dimensiuni reduse. Botezat, de fapt, Suburban Carryall pentru ca era capabil sa transporte aproape orice, isi revendica originile de la un autovehicul cu o caroserie cu opt locuri, din lemn, montata pe sasiul unui camion de o jumatate de tona, creat in 1933 pentru dotarea Garzii Nationale si a unitatilor incluse in programul Civilian Conservation Corps. In momentul lansarii pe piata, caroseria sa era complet metalica, in ambele variante: cu usi spate sau cu hayon.
Chevrolet Pick-Up, 1948
Camionetele (in sensul de autovehicul utilitar compact) si furgoanele joaca un rol important in istoria marcii Chevrolet. Iar gama lansata in 1948 a fost una dintre cele mai importante serii produse de companie. Lansate pe piata in vara anului 1947, aceste autovehicule au fost primele produse auto GM care propuneau un design complet schimbat dupa razboi, fiind astfel unele dintre cele mai moderne autovehicule aparute vreodata. S-au descurcat destul de bine pentru niste autovehicule concepute pentru a fi puse la munca! Cel mai performant model al gamei a fost o camioneta versatila si practica, cu o greutate de 500 kg, care a fost utilizata peste tot in lume.
Chevrolet Corvette, 1953
„A fost primul model Corvette", spune Ed despre modelul Chevrolet care a devenit o adevarata legenda in industria auto. Creat de la fel de legendarul sef de design de la GM, Harley Earl, modelul Corvette sport cu doua locuri din 1953 a avut ca scop atat schimbarea imaginii Chevrolet, cat si contracararea valului de importuri de automobile sport europene, care impanzisera SUA. Una dintre cele mai inedite caracteristici ale modelului a fost realizarea caroseriei din fibra de sticla. Initial, insa, autovehiculul nu s-a vandut foarte bine, devenind un adevarat succes abia dupa cateva schimbari de design aduse cativa ani mai tarziu
Chevrolet Bel Air, 1955
Chevrolet si-a modernizat complet portofoliul de autovehiculele in anul 1955, prin ceea ce a fost numit aspectul „Motoramic" al celui mai performant model al gamei, Bel Air, lansand, in plus, celebrul motor V8 compact. Performanta entuziasmanta si stilul flamboaiant, plin de incredere si de culoare au facut ca versiunile coupé, decapotabilele si station wagon ale modelului Bel Air din 1955 sa iasa in evidenta. Automobilele General Motors fabricate in perioada 1955-1957 erau atat de deosebite, incat si-au castigat propria porecla: „Tri5".
Chevrolet Corvette Sting Ray, 1963
Corvette Sting Ray din 1963 a dus gama Corvette la un nivel superior. Bazat pe un prototip desenat de designerul sef al GM, Bill Mitchell, modelul zvelt, cu unghiuri bine definite Sting Ray era mai rafinat si mai sofisticat decat modelele Corvette anterioare si, desi in curs de maturizare, nu ignora faptul ca principalul sau scop era acela de a starni entuziasmul, atat al celor care il priveau, cat si al celor care il conduceau. Principalele caracteristici ale autovehiculului - construit in continuare din fibra de sticla - erau farurile retractabile actionate electric si, la modelul coupé, luneta despartita in doua sectiuni, care va deveni motivul caracteristic al acestui design.
Chevrolet Pick-Up, 1967
Mare, robusta si pusa pe treaba, noua generatie Chevrolet de camionete din 1967 includea autovehicule puternice, concepute pentru a duce treaba la bun sfarsit. Solide si practice, cu un design simplu, serios, acestea erau comercializate ca autovehicule de transport general, dar si ca autovehicule utilitare, fapt care le-a schitat un portret mai atragator pe piata.
Chevrolet Pick-Up, 1989
Camionetele aveau inca o importanta destul de mare in portofoliul de produse Chevrolet la sfarsitul secolului XX, iar cea de-a patra generatie a modelului C/K - cu taietura patrata a farurilor din fata, robusta - a fost aproape o celebrare a acestei importante. Normal, principala lor utilitate era aceea de a transporta diverse incarcaturi. Totusi, cererea nou aparuta si din ce in ce mai raspandita pentru utilizarea lor ca automobile ce definesc un anumit stil de viata a determinat marca Chevrolet sa ofere si un pachet Sport, fapt care a contribuit la o crestere impresionanta a cifrei de vanzari pentru aceste modele.
Chevrolet Camaro, 2010
Desi designul modern si puternic al modelului actual aminteste de cel al primelor modele Camaro, din 1967-1969, cum ar fi panta marginii inferioare a ferestrelor din spate, modelul din 2010 nu are un design invechit, ci unul foarte avangardist.
Mercedes recheama la verificari peste 136.000 de unitati ML si ML AMG din America... VIDEO! Vladimir Putin a testat primul cross-coupe hibrid rusesc...