In cazul L1, VW miza pe materiale usoare, precum platicul si titanul, si pe un motor diesel in doua pistoane, de 29 CP, cuplat la o cutie de viteze automata, de tip DSG, cu 7 rapoarte, pentru a obtine un consum mediu de 1.2 litri/100 km. Datorita latimii de numai 1.25 metri, conceptul putea duce doua persoane in tandem, una in spatele celeilalte.
VEZI galeria foto din subsolul paginii!
XL1 este insa altceva. Prototipul este mai puternic, avand doua motoare: unul diesel TDI de 800 cmc, ce dezvolta 47 CP, si unul electric de 27 CP, dar consuma mediu doar 0,9 litri/100 km. Acceleratia 0-100 km/h este cotata la 11,9 secunde, iar viteza maxima, la 160 km/h, ceea ce este mai mult decat decent pentru o masinuta de oras.
De asemenea, in cazul XL1 s-a renuntat la arhitectura tip "tandem", in favoarea a doua locuri fata normale, dispuse in paralel.
Desi productia lui XL1 nu a fost confirmata, surse apropiate constructorului german afirma ca masina ar putea fi produsa in 2013 intr-o serie limitata.
Foto: wcf.com