Antena Căutare

Gama MINI JCW dispune de un nou motor - Aceeasi putere, consum redus

In dorinta de a se pastra in conformitate cu cele mai noi tendinte, MINI va insufla caracteristicilor de performante ultrasportive ale modelelor John Cooper Works un plus de eficienta, prin introducerea unui motor de cea mai noua generatie si a altor inovatii legate de sistemul de propulsie.

Proaspat absolvent al unui curs intensiv de dezvoltare, motorul turbo de 1.6 litri ce functioneaza dupa principiul twin-scroll dezvolta acelasi nivel de putere si cuplu ca si predecesorul, dar va face ca inima pilotului sa bata mai repede datorita reactiilor mai rapide si va starni admiratia acestuia cu un consum si emisii substantial reduse. Raspandirea mai vasta a tehnologiei MINIMALISM contribuie la imbunatatirea eficientei modelelor John Cooper Works, astfel ca intreaga gama a subbrandului poate fi echipata optional cu transmisia automata cu sase trepte. In plus, MINI John Cooper Works Countryman dispune in echipare standard de sistemul de tractiune integrala MINI ALL4.

Putere instantanee si un apetit redus

Un concept de baza remarcabil si un flux constant de inovatii furnizeaza fundamentul pentru succes continuu in competitii si dincolo de acestea. Experienta rafinata prin implicarea in motorsport de-a lungul anilor a asigurat o placere ultrasportiva a condusului prin interactiunea perfecta intre motorul puternic, tehnologia avansata a sasiului si proverbialele elemente de design interior si exterior. Astfel, modelele John Cooper Works sunt pregatite sa inceapa un nou sezon mai puternice ca niciodata si cu un plus de putere sub capota.

Motorul de generatie noua se regaseste in echiparea modelelor MINI John Cooper Works, MINI John Cooper Works Clubman, MINI John Cooper Works Cabriolet, MINI John Cooper Works Coupé si MINI John Cooper Works Roadster, cu o putere de 211 CP. MINI John Cooper Works Countryman are acelasi agregat, dar cu o putere de 218 CP.

Propulsorul se bazeaza pe motorul de la MINI Cooper S si utilizeaza un turbocompresor twin-scroll, injectie directa pe benzina si gestiune variabila a supapelor bazata pe sistemul VALVETRONIC dezvoltat de BMW Group. Aceasta tehnologie de control al sarcinii independent de acceleratie optimizeaza atat reactia motorului, cat si eficienta acestuia; reactiile foarte rapide la cerintele pilotului pentru mai multa putere se intersecteaza cu un apetit redus pentru combustibil.

Motorul cu patru cilindri, de 1,6 litri, este realizat din punct de vedere tehnic dupa principii care au conexiune directa cu dezvoltarea motoarelor in configuratie de curse si este rezervat exclusiv modelelor John Cooper Works. Blocul motor si punctele de prindere a lagarului sunt realizate din aluminiu si isi unesc fortele cu pistoanele ranforsate, o chiulasa deosebit de rezistenta si un arbore cotit cu masa redusa. Supapele de evacuare sunt umplute cu sodiu pentru a furniza plusul de racire cerut de un motor supraalimentat, in timp ce axul cu came pentru admisie dispune de o ajustare infinita a fazei.

In acelasi timp, turbocompresorul dezvolta o presiune de alimentare si mai mare decat la motorul modelului MINI Cooper S Coupé. Sistemul de evacuare, de asemenea special, poate fi identificat din exterior prin tevile de esapament duble, din otel inoxidabil lucios.

Motorul produce o putere maxima de 155 kW/211 CP la 6.000 rpm, in timp ce varful curbei de cuplu este la 260 Nm si este disponibil pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.850 si 5.600 rpm. Functia overboost permite ca acest prag sa fie ridicat la 280 Nm pentru o scurta perioada intre 2.000 si 5.200 rpm.

Noul motor este combinat in echiparea standard cu o transmisie manuala cu sase trepte, reglata pentru a face fata caracteristicilor de performanta. Totodata, modelele John Cooper Works pot fi comandate acum si cu transmisia optionala - cutie de viteze automata cu sase trepte, cu functie Steptronic. Versiunea automata permite pilotului sa schimbe vitezele si manual fie prin utilizarea levierului de selectie, fie a clapetelor dispuse pe volan.

Tehnologia MINIMALISM - Autonomie extinsa

Pe langa imbunatatirile aduse eficientei motorului, utilizarea tot mai vasta a tehnologiei de reducere a consumului de combustibil si a emisiilor face ca modelele John Cooper Works sa fie ambasadori mai de incredere ca niciodata ai principiului MINIMALISM.

Placerea de neegalat a condusului trebuie intrerupta doar rareori pentru realimentare datorita tehnologiilor precum recuperarea energiei la franare, care produce putere pentru reteaua interna a automobilului in perioadele de franare sau la folosirea franei de motor. Functionand in tandem cu transmisia manuala, functia Auto Start-Stop opreste automat motorul cand masina stationeaza la semafor sau in ambuteiaje, in timp ce Shift Point Display (afisarea punctului optim de schimbare a vitezelor) recomanda pilotului momentul ideal de schimbare a treptelor, cu efect asupra imbunatatirii eficientei. Servodirectia electrica are si ea o contributie la reducerea consumului de combustibil, electromotorul acesteia utilizand energie doar atunci cand asistarea este absolut necesara.

Aceasta gama de inovatii au contribuit la optimizarea echilibrului intre placerea condusului si consumul de combustibil afisat de toate modelele John Cooper Works. Intr-adevar, consumul de combustibil in ciclul de testare EU a fost redus cu pana la 0,5 litri per 100 kilometri, in functie de model.

Cel mai scump loc de parcare din New York costa un milion de dolari... Codul fiscal, modificat: Masinile de firma, scutite de TVA...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x