Prima autostradă electrică, în care camioanele circulă pe un sistem similar celui folosit de troleibuze, a început să fie testată în Germania.
Germania vrea să-şi reducă poluarea realizată pentru transportul mărfurilor prin crearea unei aşa-numite e-autostrăzi pentru camioane hibride diesel-electrice.
Camioanele au montate pantografe, la fel ca troleibuzele, şi sunt alimentate printr-o reţea de cabluri electrice susţinute de stâlpi montaţi pe marginea autostrăzii.
Pentru început, acest sistem este testat pe o porţiune de autostradă de doar 5 km, între Frankfurt şi Darmstadt. Până acum, Germania a mai testat acest sistem doar pe un aeroport militar scos din uz.
Între reţeaua electrică şi camioane va exista un schimb de energie în ambele sensuri. Camioanele vor trimite în reţea energia produsă în timpul frânării.
În cadrul acestui test, vor funcţiona doar 5 camioane ce vor folosi sistemul electric pe cei 5 km de autostradă.
În mod normal, 10% din cele aproximativ 135.000 de vehicule ce călătoresc pe această autostradă sunt camioane grele.
Dincolo de reducerea poluării, acest sistem ar trebui să motiveze transportatorii prin economiile pe care aceştia le vor face folosind reţeaua electrică în locul combustibililor fosili.
Prima reţea de acest fel a fost lansată în urmă cu trei ani, în Suedia, şi foloseşte un sistem similar bazat pe alimentarea cu energie folosind pantografe.
Sursa: News.ro
Skoda Octavia versus Honda Civic: Ce sedan are mai mult spațiu util... Vânzări auto: Unde găsești pe Internet cele mai ieftine mașini...