Airbag-ul a fost inventat de John W. Hetrick, un inginer american, in 1952. Sistemul de siguranta activa a ajuns insa in echiparea automobilelor abia in anii 1970, primii constructori care l-au adoptat fiind Ford si General Motors, pentru Chevrolet. Iar in Europa, in anii 1980, Mercedes S-Klasse (W126) fiind prima masina europeana dotata cu airbag.
Anii au trecut insa, si, cum siguranta a fost si este una dintre cele mai importante preocupari in industria auto, sistemele au evoluat. Astazi, airbag-urile frontale sunt obligatorii, iar majoritatea masinilor din ultimele generatii dispun si de airbag-uri laterale sau de tip cortina.
Dar mai exista si altfel de "pungi cu aer"! In 2003, Toyota a introdus pe Avensis primul airbag pentru genunchii soferului si, in 2008, pe iQ, prima "cortina" pentru pasagerii spate. In 2009, Mercedes a patentat primele centuri de siguranta cu airbag-uri incluse. Iar acum, General Motors face un nou pas, inventand airbag-ul frontal central.
Airbagul frontal central va fi montat pe autovehiculele de tip crossover sau SUV de dimensiuni medii Buick Enclave, GMC Acadia, si Chevrolet Traverse, incepand din 2013.
Airbagul frontal central este amplasat intre scaunele din fata ale masinii si este declansat din partea dreapta a scaunului soferului.
Acest airbag tubular are rol de retinere in cazul impacturilor laterale, absorbind in acelasi timp energia de impact dintre sofer si pasagerul din dreapta, in cazul unor impacturi laterale din ambele parti. Airbagul poate asigura, de asemenea, o protectie optima in cazul accidentelor soldate cu rasturnarea masinii.
De treisprezece ori Jaguar XJ... VELV, un concept frantuzesc...