Honda CR-Z a fost prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva, starnind un interes iesit din comun ziaristilor si celorlalti vizitatori ai standului japonez. Masina este caracterizata de o structura compacta, de numai 4,08 metri, mult mai usoara si cu dimensiuni reduse fata de hibridele anterioare, respectiv Insight de la Honda sau Prius de la Toyota, fiind mai mica si decat Honda Civic hibrid.
Caroseria sa este una de hatchback coupe, cu o silueta in pana, cu care hibridele ne-au obisnuit, fiind una dintre cele mai aerodinamice forme si avand 4 locuri (2+2).
La partea tehnica, elementul de noutate il reprezinta cutia de viteze manuala, o premiera pentru un automobil hibrid. Cutia are 6 trepte si a fost atent proiectata pentru soferii europeni, in speciali tineri, care prefera sa conduca intr-un stil sportiv.
Potrivit producatorului, treptele sunt insa suficient de flexibile si permit un regim de condus mult mai relaxat la nevoie, fara schimbari dese ale treptelor. Grupul propulsor este format dintr-un motor cu ardere interna de 1,5 litri, avand originea in motorul de pe Honda Jazz.
Acesta are 114 CP si este ajutat de un motor electric de 14 CP, cu un cuplu de 78 Nm, disponibil de la turatie zero. Cumulat, cele doua motoare genereaza o putere maxima de 124 CP si un cuplu maxim de 174 Nm. Acestea sunt comparabile cu cele ale unui autoturism sport de mic litraj, precum Renault Clio, de exemplu, dar plaja larga a cuplului si greutatea intregii masini pot crea senzatii mult mai dinamice.
Cifrele vorbesc despre o acceleratie de 10 secunde, de la 0 la 100 km/h, si o viteza maxima de 200 km/h. De cealalta parte se afla economia de carburant, scopul pana la urma a unui sistem hibrid. Valorile medii comunicate de producator nu sunt la fel de spectaculoase precum cele ale unui vehicul electric si sunt asemanatoare cu ale lui Insight sau Toyota Prius. Astfel, emisiile de CO2 se ridica la 117 g/km, iar consumul mediu la 5 litri/100 km.
Pretul la care Honda CR-Z a fost lansat va reprezenta un mare dezavantaj, deoarece asteptarile publicului vorbeau despre un nivel de sub 20.000 de euro, astfel incat sa justifice cumpararea unui autoturism mult mai mic decat cele doua clasice deja - Insight si Prius.
Astfel, CR-Z va costa 24.960 de euro cu toate taxele, in conditiile in care Honda Insight a ajuns la un nivel de 19.600 de euro cu TVA inclusa, iar performantele nu sunt cu mult diferite.
sursa: financiarul.com
Noul Aston Martin, pe placul Orientului Mijlociu... Drive Test: Hyundai ix35, SUV deghizat...