Europa a fost luată cu asalt de mașinile electrice, astfel că tot mai mulți constructori auto aleg să se adapteze noilor norme de evitare a poluării, echipând mașinile cu motorizări electrice sau hibrid. Se vorbește tot mai des de renunțarea la carburanți pentru autoturismele de zi cu zi, iar stațiile de încărcare electrică au ajuns și în România și fac cu greu față cererii mari. Românii au prins avântul de a-și cumpăra autoturisme electrice sau hibrid, îndetrimentul modelelor clasice, care necesită alimentare la pompă. Mărci precum Toyota, Volkswagen sau Renault au adus în țara noastră mașini electrice, iar reprezentanții BMW nu fac nici ei notă discordantă.
BMW va avea pe șosele, începând cu 2020, noua generație de Seria 3 care va primi o variantă plug-in hybrid. Ce înseamnă asta? Ca cei care-și vor cumpăra de anul viitor un BMW Seria 3 vor merge pe curent electric aproximativ 66 de kilometri.
Cu ce vine nou constructorul german pentru BMW Seria 3
Seria 3 nu este singurul model pentru care nemții au pregătit schimbări importante. Și Seria 5 va primi noi motorizări, la fel și modelele X3 și X5. Dar să ne oprim la „treiar”. Versiunile BMW 320i, BMW 330i și BMW 330d vor primi sistemul de tracțiune integrală xDrive. Astfel, Seria 3 devine un autoturism de care șoferii nu se vo mai plânge pe timp de iarnă din cauza tracțiunii pe spate, pe vreme de polei sau zăpadă.
Un alt amănunt ce trebuie precizat pe lista înmunătăților aduse lui Seria 3 este suspensia M Sport și cea adaptivă M. Cele două suspensii vor fi însoțite de sistemul de direcție Variable Sport Steering implementat de cei de la BMW.
Ca design, noul Seria 3 are elemente de stil de la “frații mai mari”, Seria 5 și Seria 4. Luminile LED adaptate cu BMW Laserlight pentru faza lunga adaptivă. Pe înțelesul tuturor, farurile noului BMW Seria 3 au o raza de acțiune de aproximativ 530 de metri, nefiind ajutate de farurile de ceață.
Rafinamentul noului Seria 3 se vede și la interior. Dotări de lux, tehnologie de ultima generație și materiale de înaltă calitate. Marca BMW are propriul sistemului de operare, iar noile Seria 3 vin echipate cu BMW 7.0, și cu “Asistentului Personal Inteligent BMW”, un fel de Siri al celor de la Apple.
Versiunea plug-in hybrid pe noua generație de Seria 3
Poate cea mai importantă îmbunătățire adusă de BMW pentru Seria 3 este transformarea lui într-un hybrid. Sedanul de clasă medie al celor de la BMW va avea, din 2020, versiunea plug-in hybrid pe modelul 330e. Sistemul de propulsie pus de constructorul auto pe mașinile BMW Seria 3 produce 292 de cai putere. Bateria care va fi nucleul propulsorului hybrid va avea capacitatea a înmagazina energie pentru o autonomie electrică de până la 66 de kilometri.
Tot pe lista îmbunătățirilor aduse lui Seria 3, BMW a trecut suspensia M Sport, dar și suspensia adaptivă M. Indiferent de alegerea făcută, noile suspensii vor veni la pachet cu sistemului de direcție Variable Sport Steering.
Cât consumă un BMW Seria 3, după echiparea cu versiunea hybrid
Ce se schimbă atunci când modelul devina hybrid, este întrebare aflată pe buzele multora. Se schimbă consumul standard? Va mai avea același demaraj? Constructorul BMW a făcut publice toate informațiile referitoare la varianta ce urmează să apară pe piață anul viitor. Consumul mixt înregistrat la teste și anunțat de nemți este de 1.7 litri/100 de kilometri, emisiile de dioxid de carbon scăzând considerabil.
Astfel, transmisia automata în 8 trepte a lui BMW 330e va pune duce mașina la performanțe uimitoare. Autoturismul va ajunge la 100 km/h în 6 secunde, iar viteza maximă va fi de 230 de km/h, pe modul standard. În cel de rulare “Electric”, Seria 3 hibrid va avea o viteză maximă de 140 km/h.
Sursa foto: motorauthority.com
România, parcul de rable al Europei! Ce măsuri drastice iau străinii pentru a reduce numărul de mașini diesel... Cum să nu-ți iei țeapă când faci schimburi auto...