Cifre-record, cresteri cu doua cifre si cea mai buna luna mai din istorie, acestea sunt descrierile pe care Audi, BMW sau Mercedes-Benz le dau vanzarilor din ce in ce mai bune pe care le inregistreaza in acest an si, in special, in cea de-a cincea luna din 2011.
Evident, nu putem trece peste competitia dintre cele trei branduri, o competitie care pana nu demult era castigata detasat de BMW, dar care acum este din ce in ce mai echilibrata.
Bavarezii raman liderul mondial al constructorilor de automobile premium, cel putin din punctul de vedere al volumelor, insa Audi face eforturi mari pentru a egala performanta compatriotilor sai. Din nefericire, Mercedes-Benz nu reuseste sa tina atat de bine pasul cu rivalii, pozitia a treia fiindu-i rezervata pentru acest an.
Compania din Ingolstadt, membra a VW Group, a anuntat o crestere de 19,5 procente fata de aceeasi luna din 2010, cu un volum de vanzari de 113.400 de automobile, ceea ce a condus la un volum total pentru acest an de 535.400, mai multe cu 17,5% comparativ cu perioada similara de anul trecut.
Cele mai importante piete pentru Audi, ca si pentru celelalte doua marci concurente, au fost Germania si China. Tara de origine a contat foarte mult, deoarece anul trecut piata cunoscuse o cadere. Astfel, luna mai a adus o crestere de 18,4% in Germania si nu mai putin de 44,6% in China, unde piata lasa impresia ca nu mai cumpara decat automobile premium. Unul dintre motivele acestei cresteri este si finalizarea unei unitati de productie noi, in Changcun, cu o capacitate de 300.000 de autoturisme anual.
Au mai fost inregistrate cresteri mari in Rusia (+41%), Brazilia (+56,3%) si in India, unde s-au vandut de patru ori mai multe masini. Si in SUA a fost anuntata o crestere, de 13,6 procente, in mai, rezultatul conducand la un volum total in 2011 de peste 45.000 de unitati, cu 15% mai multe decat anul trecut.
Si in Europa, pe alte piete decat Germania, au fost consemnate cresteri ale volumelor vandute, in special datorita pietelor din Franta si Italia, vanzarile totale pe continent ajungand in mai la 65.400 de unitati.
Cele mai vandute modele au fost A1, A6 si SUV-ul compact Q5, toate trei modele noi, lansate in ultimii ani tocmai pentru a revigora portofoliul si vanzarile. In 2010, Audi a livrat 1.092.400 de autoturisme, din care a obtinut venituri de 35,4 miliarde de euro si un profit de 3,3 miliarde de euro.
Grupul BMW este una dintre cele mai solide companii auto din lume, asta si pentru ca are in portofoliu doar marcile BMW, Rolls Royce si Mini, toate premium si lux, profitabile si cu o imagine foarte buna pe toate continentele. Daca in ultimii ani a fost nevoita sa asiste la ascensiunea rivalilor de la Audi, care s-au apropiat periculos, depasind Mercedes-Benz, 2011 a fost anul relansarii in forta, cresterea fiind mai mare decat a celorlalte doua marci.
De altfel, conducerea a anuntat cea mai buna luna mai din istoria companiei, cu un total de 147.563 de autoturisme vandute de cele trei branduri. Sub sigla BMW au fost vandute 121.168 de unitati, cu 19% mai multe, ceea ce inseamna ca in cele 5 luni din 2011 au fost vandute 555.429 de autoturisme, cu 19,2% mai multe decat anul trecut in aceeasi perioada.
Modelele care au contribuit cel mai mult la aceste cresteri au fost SUV-ul X3 si sedanul Serie 5.
Pietele pe care s-au inregistrat cele mai bune rezultate au fost si de data aceasta Germania (+27%) si China (+51%), la care se adauga SUA, unde BMW sta mult mai bine decat Audi. Rusia, Brazilia, India si Turcia s-au numarat de asemenea printre pietele cu cele mai mari cresteri.
Brandul apartinand grupului Daimler a anuntat de asemenea cel mai bun rezultat din istorie pentru luna mai, cu o crestere, ce-i drept mai mica decat a rivalilor, de 7,3%, corespunzatoare unui volum de 108.766 de unitati. La nivelul intregului an, cresterea a fost de 10,5%, respectiv un total de 490.021 de vehicule. Cele mai vandute modele au fost C-Klasse si S-Klasse. China a fost si pentru acest brand cea mai buna piata, cu un avans de 43,1%, insa cresteri importante de volume s-au inregistrat pe aceleasi piete emergente, Brazilia (+55,9%), Rusia (49,2%), India (39,8%), unde toata lumea creste, la care se mai adauga Turcia (+49,9%). In SUA, cele 18.886 de vehicule au reprezentat o crestere de numai 1,8%, in mai, pentru tot anul cresterea fiind de 5,7%.
In Germania, vanzarile au fost aproximativ egale cu cele de anul trecut, atat in mai, cat si pe toate cele 5 luni.
Lansare Mini Coupe
Pentru BMW Group luna iunie a adus doua lansari importante, una pentru brandul BMW, a doua generatie a compactei Serie 1, cealalta pentru brandul Mini, care lanseaza modelul Coupe.
BMW Serie 1 debuteaza in caroseria hatchback, cu un design care pastreaza stilul primei generatii, cu unele schimbari la nivelul detaliilor. BMW Romania a anuntat si pretul pentru piata noastra pentru versiunea 116i, cu un motor de 136 CP: 25.668 de euro cu TVA inclus. Propulsorul entry-level a fost modificat, fiind oferit in doua variante de putere, 136 si 170 CP. Pentru amatorii de diesel vor fi prezente un motor 1.6 litri, 116 CP si doua de 2.0 litri, de 143 si 184 CP.
Cealalta noutate o reprezinta Mini Coupe, o noua extindere a brandului si caroseriei in acelasi timp, care parea a fi o simpla nisa. Modelul este o noua premiera pentru Mini, fiind primul model cu doua locuri, si va incerca sa monetizeze spiritul sport al acestei marci, care recent a revenit in Campionatul Mondial de Raliuri. Cel mai puternic motor va fi cel de pe John Cooper Works Coupé, de 211 CP.
Audi Q3
Audi a anuntat demararea productiei pentru cel mai nou model al sau, totodata si cel mai mic SUV din gama, Q3, care va concura cu BMW X1 ca entry-level pentru iubitorii de SUV-uri/crossovere.
Desi modelul nu a fost inca lansat oficial, a fost prezentat deja intr-o serie de avanpremiere in mai multe tari in care modelul se asteapta sa fie un succes. Romania s-a numarat printre locurile unde noul Q3 a putut fi admirat, clientii fiind pregatiti sa faca primele comenzi.
Dincolo de detaliile privind dimensiunile, Q3 urmand a fi mai mult un crossover, care ar putea inlocui in preferinte A4 allroad, motorizarile vor cuprinde la debut trei versiuni, un TDI si doua TFSI, cu puteri de la 140 CP si pana la 211 CP. Pretul pentru piata germana va fi de 29.900 de euro. Audi Q3 va fi produs in uzina din Spania, Martorell, apartinand grupului VW.
Sursa: Financiarul
Conceptul Maininki: inovatia poarta nume imposibile... VIDEO! Festival de motoare la Mamaia...