Antena Căutare

KODO si SKYACTIV repun Mazda pe crestere

Schimbarea limbajului de design, catre sufletul miscarii (KODO), dezvoltarea si integrarea tehnologiilor SKYACTIV si lansarea noilor modele, Mazda CX-5 si Mazda6, au turat motoarele constructorului nipon. Astfel, Mazda Motor Co. a inregistrat profit pentru anul fiscal care s-a incheiat pe 31 martie 2013, multumita succesului repurtat de Mazda CX-5, model introdus in 2012, precum si de noua Mazda6, lansata in decembrie. Si in Europa situatia s-a imbunatatit pentru companie, in ciuda stagnarii pietei de automobile de pe continent.

Veniturile globale si profitul Mazda au depasit anul anterior la toate capitolele. Veniturile au crescut cu 8,5% la 18,4 miliarde de euro, iar profitul operational a crescut cu 772 de milioane de euro, ajungand la 449 de milioane de Euro. Prin urmare, profitul net al companiei a fost de 286 milioane de Euro, fata de anul fiscal anterior cand au fost inregistrate pierderi.

Desi SUV-ul compact CX-5 a depasit semnificativ asteptarile, cu 200.000 de modele comercializate la nivel global, volumul de unitati vandute a ramas insa neschimbat, la 1,24 milioane. Dar Mazda are ganduri mari si a crescut capacitatea anuala de productie pentru SUV, primul model care a integrat gama de tehnologii SKYACTIV si limbajul de design KODO, sufletul miscarii, la 240.000 de unitati.

Vanzarile noii Mazda6, al doilea model SKYACTIV, au fost, de asemenea, in ciuda aparitiei pe piata de numai cateva luni. Iar motorul SKYACTIV-D s-a dovedit popular in randul cumparatorilor acestor doua modele, 70% dintre clienti alegand acest motor ecologic. Si in Romania volumele au fost in crestere pe finele anului fiscal. In primul trimestru din 2013, numarul de modele Mazda comercializate a crescut cu 38%, ajungand la 143 de unitati.

Pe de alta parte, cota de piata Mazda in Europa s-a mentinut constanta in conditiile in care vanzarile au scazut, reflectand situatia intregii piete. Cu toate acestea, constructorul a avut o imbunatatire majora in a doua jumatate a anului. Vanzarile au crescut in Europa cu 4,7% raportat la prima jumatate, au depasit dinamica pietei si compania si-a crescut cota la 1,1%. Trendul s-a accentuat in ultimul trimestru, cand vanzarile Mazda in Europa au ajuns la 39.804 unitati, cu 50% mai mult decat in trimestrul anterior si cu 1,7% peste aceeasi perioada a anului fiscal anterior. Acest rezultat a fost posibil intr-o perioada in care piata de automobile din Europa s-a contractat cu aproximativ 10 procente.

Compania crede ca trendul pozitiv va continua in anul fiscal 2013-2014, estimand o crestere cu 12% a venitului global si dublarea profitului curent. Volumul de unitati vandute se estimeaza de asemenea ca va creste cu 8% la 1,34 milioane si cu 17% in Europa (inclusiv Rusia), in primul rand datorita popularitatii in crestere a celor doua modele SKYACTIV disponibile si a introducerii unui al treilea. Mazda estimeaza 1,7 milioane de unitati vandute in anul fiscal 2015-2016.

Un Daimler din 1939, condus de Winston Churchill, a fost scos la licitatie... Test TopGear: BMW M6 Gran Coupe...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x