Astazi, uzina unde s-a nascut prima masina de teren autohtona este doar o ruina.
Pe aceasta cale ferata treceau zeci de trenuri care transportau sute de masini Aro. Inca din 1957, de cand a fost deschisa uzina de la Campulung, aproape 400.000 de masini au fost esportate in peste 110 tari. Acum tot ce a mai ramas sunt amintirile.
Singurii care pastreaza viu spiritul Aro sunt localnicii: “Aro, sa stiti si dumneavoastra, a fost o masina extraodinara. Unde urca Aro, nu urca nimic, va spun eu! Si pe munte si prin toate namoalele”, spune o doamna.
Sa nu ne intristam, insa. Intr-o zi, romanii ar putea reveni la vechea dragoste. Asta incearca acum Silviu Ceausu, un tanar de 21 de ani, student la Mecanica, in Iasi. Sa reinvie istoria Aro. “Imi place cum arata Aro si voiam sa-i dau o tenta mai modern, sa particip si eu la contruirea lui”, spune Silviu.
Schita noi masini de teren a castigat deja concursul organizat in cadrul facultatii si ar putea fi primul prototip al variantei moderne Aro.
Deocamdata, noul Aro este doar o schita. Facultatea cauta sponsori ca sa-l poata realiza.