General Motors, "uriașul din Detroit" care a fost lider mondial timp de 77 de ani consecutivi (1931 - 2007), a sărbătorit, pe 5 mai, atingerea unei borne impresionante în ceea ce priveşte producţia auto. De la înfiinţarea companiei, în 1908, peste 500 de milioane de autovehicule au fost livrate clienţilor din întreaga lume. În momentul de față, GM produce vehicule în 37 de țări, sub 13 branduri: Alpheon, Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Holden, HSV, Opel, Vauxhall, Wuling, Baojun, Jie Fang și UzDaewoo. Dar nu trebuie să uităm nici de numele sonore de sub umbrela sa care și-au închis porțile, precum Pontiac, Hummer, Saturn sau Oldsmobile.
GM a sărbătorit în toată cele 500 de milioane de autovehicule produse. Aproape simultan, clienții fideli au fost invitați la fabricile grupului din Europa, America de Nord și de Sud, Asia, Africa și China. Iar cinci clienți au primit cadou o mașină pentru a marca acest eveniment.
În Europa, cel mai cunoscut brand GM este Opel, una dintre mărcile cu tradiţie bogată a grupului, care a avut o contribuţie majoră în atingerea cifrei record. Producătorul auto german a construit 68 de milioane de autovehicule, majoritatea acestora la fabrica principală din Rüsselsheim, locul unde a fost sărbătorită această realizare.
Opel a început producția de automobile în 1899 și face parte din grupul GM din 1929, multe repere importante marcând istoria comună, cum ar fi legendarele modele Kadett, Rekord, GT, Olympia sau Kapitän. În tot acest timp, Opel a susținut inovațiile tehnologice prin care oferă clienților o utilitate ridicată și numeroase beneficii - de exemplu, în 1989, producătorul din Rüsselsheim a fost prima marcă auto care a inclus în dotarea standard a autovehiculelor sale un convertizor catalitic. Principiul „Facem tehnologia specifică clasei de lux disponibilă tuturor”, a rămas până astăzi un punct de reper al filosofiei mărcii.
Opel, peste 100 de ani de prezență comercială în România
Anul 2012 a adus aniversarea a cel puțin un centenar de prezență oficială a mărcii Opel în România. O reclamă publicată în 1912 informa cititorii “Călăuzei tuturor drumurilor din România” asupra calităților mașinilor Opel: “Cel mai robust și cel mai sigur automobil pentru toate scopurile”. Reclama era făcută de Societatea Anonimă Română de Comerț cu sediul în București, Str. Smârdan nr. 10 și cu atelierul de reparații pe Str. Fabrica de Chibrituri nr. 15 în calitate de “reprezentanță generală a fabricei Opel Russelsheim a/M”. Pagina de publicitate anunța totodată succesul “prin gheață și zapadă” realizat de modelele Opel în Cursa Internațională din Alpii Austrieci, unde echipa a parcurs 2.400 de kilometri fără probleme, după o altă cursă de rezistență încheiată cu o reușită pe ruta Goteborg – Stockholm.