Investitori instituționali importanți ai Volkswagen AG au cerut grupului german despăgubiri de 3,25 miliarde de euro (3,57 miliarde de dolari) pentru modul în care a gestionat scandalul emisiilor, care până acum a dus la scăderea prețului la acțiuni cu aproximativ o treime
Avocatul Andreas Tilp a anunțat, marți, că o plângere comună a fost depusă de investitori din 14 state, printre care SUA, Australia, Germania, Canada, Olanda și Marea Britanie, la tribunalul regional din Braunschweig.
Reprezentanții Volkswagen nu au comentat informația.
Deja Tilp a depus o plângere în numele unor investitori individuali, reclamând faptul că Volkswagen nu i-a informat pe aceștia la momentul potrivit despre problemele înregistrate la mașinile diesel.
Marc Schiefer, avocat la firma lui Tilp, a afirmat că, în perioada 2008 — 2015, VW nu și-a îndeplinit obligația de a-i informa pe investitori de problemele care afectau motoarele diesel. Ei ar fi trebui să spună piețelor că ceva nu funcționează la tehnologia lor diesel, susține Marc Schiefer.
Reglementările germane cer companiilor să le spună investitorilor când au informații care ar putea afecta semnificativ prețul acțiunilor. Dacă informația negativă este făcută publică, investitorii ar putea decide să nu cumpere acțiuni sau le-ar putea achiziționa la un preț mai scăzut.
Din 17 septembrie, cu o zi înainte ca VW să recunoască că a echipat 580.000 de vehicule vândute în SUA cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, prețul acțiunilor preferențiale a scăzut cu 33%. Marți, ele se tranzacționau la 112,40 euro.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. Anul trecut, Volkswagen a informat că a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face față costurilor scandalului emisiilor.