„Conducătorii de vehicule pot monta pe autovehiculele proprii semnul internaţional distinctiv pentru conducătorul de autovehicul cu dizabilităţi de auz, sub forma unui pătrat de culoare albă, cu latura de 100 mm, având în centru reprezentarea grafică folosită la nivel internaţional după cum urmează:
- la autovehiculele din categoria AM, A1, A2 şi A, în partea din spate, lângă numărul de înmatriculare sau de înregistrare după caz;
- la celelalte autovehicule, pe lunetă, în partea dreaptă sau stângă sus;
- la autovehiculele care nu sunt prevăzute cu lentă, pe caroserie în partea dreaptă sau stângă sus;
- la autovehiculele care tractează o remorcă, pe caroseria remorcii, în partea dreaptă sau stângă sus”, arată proiectul adoptat, marţi, de către deputaţi.
Folosirea semnului, ce va fi aplicat pe lunetă, în colţul din dreapta sau din stânga, este opţională.
Semnul este recomandat în cazurile în care persoana cu deficienţe de auz este oprită de un agent de circulaţie în trafic, iar acesta va şti că şoferul are nevoie de un interpret şi de comunicare în limbajul semnelor, potrivit Mediafax.
De asemenea, în situaţia în care o persoană cu astfel de deficienţe ar fi implicată într-un accident de circulaţie, autorităţile vor vedea semnul distinctiv şi vor apela, la nevoie, la un interpret în limbajul semnelor.
Pentru ceilalţi participanţi la trafic, semnul va arăta că şoferul respectiv trebuie atenţionat, la nevoie, cu semnale luminoase.
Proiectul de lege referitor la acest nou semn distinctiv, ce vizează șoferii cu deficiențe de auz, va merge spre promulgarea la preşedintele Klaus Iohannis.