Dar proiectul intitulat Strategia Nationala pentru Siguranta Rutiera 2011-2020 mai prevede si numeroase alte modificari, precum cresterea taxelor pentru cei care detin mai multe autovehicule, introducerea invatamantului minim obligatoriu de 10 clase pentru obtinerea permisului de conducere si eliminarea prescrierii proceselor verbale contraventionale.
Mai mult, in cazul celor care apasa acceleratia, noua propunere de lege prevede majorarea graduala, in functie de cuantumul vitezei, atat a duratei de suspendare a permisului, cat si a cuantumului amenzii, pentru "cresterea gradului de intransigenta".
Specialistii evalueaza, de asemenea, posibilitatea introducerii dreptului de a conduce anumite vehicule, in intervale orare speciale si doar pe unele drumuri publice, fara permis de conducere. Procedura va fi permisa dupa ce soferul va fi supus unui proces minim de instruire si testare si va impune prezenta unui insotitor cu experienta, care va raspunde atat contraventional cat si juridic de faptele acestuia.
In acelasi timp, proiectul ia in calcul si introducerea "permisul provizoriu de conducere", premergator obtinerii permisului auto, care va fi valabil numai pe teritoriul Romaniei, cu anumite restrictii.
Totodata, textul prevede introducerea permisului obligatoriu pentru mopede, va reduce durata de valabilitate a permisului auto, dupa o anumita varsta, si va interzice accesul pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu exceptia drumurilor comunale.
Autoritatile vor sa introduca si "tichetul de contraventie", anexat permisului, prin intermediul caruia se va tine evidenta amenzilor platite.
Foto: Intactimages