Într-o postare publicată pe pagina de Facebook a MAI, trotineta electrică este definită ca „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric.” Pe lângă limitarea vitezei maxime, se cere ca aceste mijloace de transport să fie echipate cu iluminare și cu inserții reflectorizante, pentru a putea fi folosite pe timp de noapte în condiții de siguranță.
Cât despre utilizarea trotinetelor, proiectul propune ca acestea să fie conduse pe trotuar doar acolo unde există pistă de biciclete; în lipsa pistelor special amenajate, trotinetele „vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h', potrivit Autobild.
Atunci când nu se află în mișcare, „trotineta electrică oprită sau staționată pe partea carosabilă trebuie așezată lângă și în paralel cu marginea acesteia. Trotinetele electrice pot fi oprite sau staționate și câte două, una lângă alta', se mai menționează în acest proiect de lege.
Cei care utilizează trotinetele electrice trebuie să aibă vârsta minimă de 14 ani; casca de protecție este echipament obligatoriu pentru cei cu vârsta mai mică de 16 ani. Totodată, transportul pasagerilor este interzis. Nerespectarea acestor norme ar atrage asupra utilizatorului amenzi cuprinse între 870-1.160 de lei, întrucât constituie contravenție aparținând clasei a III-a de sancțiuni.
Motivul pentru care posesorii de BMW iubesc atât de mult mersul pe linia de tramvai... Veşti bune pentru românii care vor să-şi cumpere o maşină nouă. Ce se va întâmpla cu Programul Rabla?...