Honda Civic CRX V-TEC a facut valuri in anii '80 cu propulsorul aspirat de 1.6 litri si 160 CP. Dar acele vremuri au apus, normele de poluare actuale facand aproape imposibila obtinerea unei puteri litrice similare si ridicarea stachetei. Sigur, si Type-R-ul actual are un 2.0 aspirat de 198 CP, iar tunerul de casa Mugen a reusit sa scoata pana la 240 CP. Dar adversarii, precum Renault Megane RS, VW Golf GTI sau Opel Astra OPC, au intrat deja in alta liga, propunand puteri "turbate" ce tind spre 300 CP.
Prin urmare, Yasuhisa Arai de la Honda R&D a confirmat ca viitorul model Civil Type-R va trece si el la "turbo". Diferentialul cu alunecare limitata nu va lipsi, probabil, de pe lista cu dotari standard, iar scopul japonezilor pare a fi obtinerea unui timp mai bun decat Megane-ul RenaultSport pe "templul vitezei" de la Nurburgring.