O amendă de 725 de lei poate fi dată șoferilor români, deși aceștia au mașini echipate cu anvelope de iarnă și lanțuri. Codul Rutier mai impune o obligație, deși mai puțin cunoscută.
Codul Rutier specifică un caz în care polițistul rutier poate reține certificatul de înmatriculare și poate da o amendă de până la 725 de lei, chiar dacă anvelopele sunt de iarnă.
De fapt, acesta este cazul oricăror anvelope, de vară, de iarnă, all-season - dacă acestea sunt uzate peste limită legală.
Prin urmare, limita minima admisa mentionata in Codul Rutier este data de martorul de uzura care este pe anvelopa.
Limita legală a uzurii anvelopelor în România este aceeași ca și în majoritatea țărilor din Europa, Asia și America de Nord, respectiv limita de 2/32 inch, mai precis 1,6 milimetri, impusă de legi ce țin de siguranța rutieră, standardizate la nivel mondial.
Autoritatea mondială Federal Motor Vehicle Safety Standards (FMVSS) i-a obligat pe toți producătorii de anvelope să incorporeze în anvelopele comercializate în Statele Unite și Europa niște martori de uzură. Aceștia sunt în număr de minimum 6 și sunt, de fapt, niște bare din cauciuc poziționate între blocurile profilului de pe anvelopă. Martorii de uzură au, la toate anvelopele de pe piață, o înălțime de 1,6 milimetri.