Volvo este unul dintre pionierii crossover-elor, a masinilor ce imbina caracteristicile unui break normal cu o garda la sol marita si, eventual, cu o tractiune integrala, pentru a putea oferi posesorilor si aventuri in afara asfaltului, prezentand inca de la sfarsitul anilor '90 modelul V70 Cross Country. Apoi, a venit Audi Allroad, un A6 Avant inaltat, etc.. Cum in ultimii ani cererea de SUV-uri si crossovere a tot crescut, suedezii s-au adaptat si, acum, prin introducerea lui V40 Cross Country, pot raspunde aproape oricarei solicitari, avand in gama si SUV-ul premium XC 90, si SUV-ul compact XC 60, si crossover-ul XC 70.
V40 Cross Country este un V40 obisnuit, putin inaltat si cu cateva accente optice ce ii reliefeaza caracterul masculin. Asa ca, nu va asteptati la aventuri "off-road". 99% masina se adreseaza rularii pe asfalt si, datorita dimensiunilor compacte, traficului urban. Ceea ce nu inseamna insa ca nu va poate scoate la o plimbare pe un drum putin mai desfundat sau de macadam.
Cel mai puternic V40 Cross Country va avea sub capota "traditionalul" T5, un motor turbo in cinci cilindri, pe benzina, de 2.5 litri, care dezvolta 254 CP si un cuplu maxim de 400 Nm (+40 Nm, in overboost). Prin urmare, crossover-ul de pension "bate" 100 km/h in 6.1 secunde, cu ajutorul unei cutii de viteze automate, in 6 trepte. Pe anumite piete, va fi oferit si un T5 "mic", de 2.0 litri si 213 CP.
Paleta de motorizari este completata de un 1.6 litri GTDi, T4, de 180 CP, si de un diesel D4, de 2.0 litri, in 5 pistoane, care scoate 177 CP / 400 Nm, suficient pentru a propulsa masina pana la 100 km/h in 8.3 secunde. De asemenea, V40 Cross Country ar putea beneficia si de un diesel D2, de 1.6 litri / 115 CP, cu functie "Start/Stop", ce va permite obtinerea unui consum mediu de numai 3.8 litri / 100 km. Toate detaliile vor fi disponibile dupa lansarea de la Paris.