Antena Căutare

Piata auto: romanii prefera tot marcile germane

Romanii prefera in continuare autoturismele fabricate de catre producatorii germani, arata un sondaj realizat de catre site-ul auto.ro si compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown pe un esantion de peste 26.000 de repondenti in cursul anului 2011.


In urma studiului s-a constatat ca masinile germane se afla si in topul detinatorilor de masini second hand. Majoritatea sunt produse dupa anul 2000 si parcurg peste 10.000 km anual. O alta concluzie a studiului este ca tinerii cauta cu precadere autoturisme second hand in mediul online si targuri auto, in timp ce persoanele mai in varsta apeleaza la parcurile auto si anunturile in ziar.

In urma rezultatelor obtinute, s-a constatat ca intentia de cumparare in perioada analizata vis-a-vis de anul 2010 a inregistrat o crestere semnificativa de 15% in cazul autoturismelor second hand, in timp ce intentia de cumparare a unei masini noi a inregistrat o scadere de 10% fata de anul precedent. Cel mai mult a scazut valoarea unor marci precum Opel, Skoda sau Daewoo (circa 13-16%), in timp ce marcile germane Audi si BMW aproape ca si-au pastrat pretul. In urma analizarii datelor furnizate de AutoIndex, instrument de masurare a pietei auto second hand, reiese ca pretul mediu al unui autoturism rulat a inregistrat o scadere de 9.6% in perioada ianuarie - noiembrie 2011, scadere normala pe fondul crizei economice care a afectat si in anul 2011 piata auto nationala.

In privinta nivelului de satisfactie romanii sunt in general multumiti de masinile de provenienta asiatica (Nissan, Toyota, Honda).

Cei mai fideli posesori de masini sunt cei care conduc Audi sau BMW, in majoritatea lor proprietarii acestor marci au declarat ca la schimbarea marcii vor achzitiona aceeasi marca.
In privinta intentie de cumparare numai 12% dintre cei chestionati au spus ca vor sa isi cumpere o masina noua (fata de 22% anul trecut) iar alti 46% au spus ca ar prefera o masina la mana a doua (fata de 61% in 2010).

"Prin intermediul acestui studiu ne-am propus sa prezentam o imagine relevanta asupra pietei auto din Romania, a obiceiurilor si intentiilor romanilor pentru perioada urmatoare. Tinand cont si de rezultatele studiului, Auto.ro implementeaza in mod constant instrumente care sa faciliteze atat procesul de tranzactionare, cat si serviciile conexe din zona auto", a declarat Bogdan Axinia, General Manager Auto.ro.

Modalitatea de tranzactionare preferata a romanilor este cea prin intermediul internetului, respectiv a site-urilor specializate, pretul si starea tehnica fiind principalii factori in luarea deciziei de cumparare.

sursa: Jurnalul

S-au decernat Premiile Top Gear 2011!... FOTO-Spion! BMW M6 Cabrio nedeghizat...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x