Tehnologia cuplata pe sistemul Cruise Control automat, echipat cu radar, pare a fi cea mai eficienta in acest moment, avand in vedere ca monitorizeaza permanent vehiculul care ruleaza in fata. Organizatia DEKRA, cunoscuta in Germania pentru duritatea testelor de verificare pe care le fac (similar RAR), a realizat in premiera mondiala, cu ajutorul BMW, un crash-test pe un model 530d echipat cu Active Cruise Control si franare in caz de impact. Sistemul actioneaza in trepte, in functie de distanta impactului iminent.
Astfel, mai intai aprinde un martor colorat la bord, apoi avertizeaza acustic si incarca sistemul de franare, pentru ca apasarea pedalei sa fie mai rapida si mai eficienta, iar daca nici atunci soferul nu intervine, sistemul apasa singur pedala de frana, timp de 1,2 secunde, pentru a reduce viteza la impact.
Testul realizat de DEKRA a respectat conditiile EuroNCAP, masina ruland la o viteza de 64 km/h, la un impact cu un obstacol frontal. Sistemul Active Cruise Control a functionat in parametri, iar inainte de coliziune a actionat avertizarile si a franat, reducand viteza masinii pana la 40 km/h. In acest fel, impactul a fost unul mult mai usor, cu pagube reduse.
Testul este un prim pas extrem de important in extinderea acestor sisteme la mare parte din vehiculele construite in viitor, astfel incat numarul accidentelor cu pagube si victime sa fie redus semnificativ.
sursa: financiarul.com
Sportivitate si lux, la plus Infinit(i)... Hulme CanAm, supercarul din Noua Zeelanda...